Binder

Polish translation: bindownica

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Binder
Polish translation:bindownica
Entered by: Jerzy Czopik

09:56 May 8, 2009
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing / book binding machines
German term or phrase: Binder
Mam przed sobą listę (tabelę) z pojedynczymi zdaniami bez większego kontekstu. Całość pochodzi od producenta maszyn do oprawy książek.
Przykładowe zdania:
Haube geöffnet - Übergabestation Zusammentragmaschine/Binder
Referenzwert Binder
Zusammentragmaschine STOP vom Binder
Binder leerfahren

Jak toto nazwać?
Jerzy Czopik
Germany
bindownica
Explanation:
lub maszyna do bindowania


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-05-08 11:19:21 GMT)
--------------------------------------------------

Z kolei bindownice, za pomocą których można umieścić kartki w specjalnej okładce, wypełnionej klejem a następnie scalić je w specjalnym typie bindownicy zwanej termobindownicą. Klej umieszczony w okładce pod wpływem wysokiej temperatury wytworzonej przez bindownicę nagrzewa się i skleja kartki.
http://sprzet.ovh.org/bindownice/bindownice-kanalowe.php
Selected response from:

Tomasz Sieniuć
Poland
Grading comment
Dzienks
Przepraszam za długie niepunktowanie, byłem poza domem :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bindownica
Tomasz Sieniuć
3urządzenie/stacja do oprawy (klejonej) książek
sabetka


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
urządzenie/stacja do oprawy (klejonej) książek


Explanation:
Pewnie chodzi tu o Klebebinder - czyli właśnie maszynę do oprawy klejonej. Tylko pytanie czy to jest część jakiejś większej maszyny czy samodzielne urządzenie.
Dlatego chyba "urządzenie" będzie tu najbardziej neutralnym określeniem.

Kołaczą mi się jeszcze po głowie takie pojęcia, jak "bindownica" i "wiązarka". Ale wiązarka to raczej w kontekscie owijania folią pakunków różnego rodzaju, a bindownica to mała poligrafia, a tu z kontekstu chodzi raczej o specjalistyczne maszyny.

sabetka
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bindownica


Explanation:
lub maszyna do bindowania


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-05-08 11:19:21 GMT)
--------------------------------------------------

Z kolei bindownice, za pomocą których można umieścić kartki w specjalnej okładce, wypełnionej klejem a następnie scalić je w specjalnym typie bindownicy zwanej termobindownicą. Klej umieszczony w okładce pod wpływem wysokiej temperatury wytworzonej przez bindownicę nagrzewa się i skleja kartki.
http://sprzet.ovh.org/bindownice/bindownice-kanalowe.php


    Reference: http://www.agawa.pl/wyposazenie_biur/bindowanie/117/
Tomasz Sieniuć
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Dzienks
Przepraszam za długie niepunktowanie, byłem poza domem :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  agajan: dokładnie tak
3 days 22 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search