auf Zuwendung fixiert sein

Polish translation: (dzieci) mają silną potrzebę zwracania na siebie uwagi dorosłego

13:17 Apr 19, 2010
German to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Psychology / psychologia
German term or phrase: auf Zuwendung fixiert sein
Dies bedeutet, dass die Kinder auf "Zuwendung des Erwachsenen in irgendeiner Form stark fixiert sind".
Es geht um die Beziehung zwischen Kindern und dem Erzieher im Kindergarten.
pasjonatka77
Polish translation:(dzieci) mają silną potrzebę zwracania na siebie uwagi dorosłego
Explanation:
www.ponds.de -> Zuwendung

--------------------------------------------------
Note added at 2 Stunden (2010-04-19 15:46:44 GMT)
--------------------------------------------------

:-) www.pons.de
Selected response from:

Magdalena Izabela Höner
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1(dzieci) mają silną potrzebę zwracania na siebie uwagi dorosłego
Magdalena Izabela Höner
4posiadać silne pragnienie wsparcia
nikodem


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
posiadać silne pragnienie wsparcia


Explanation:
Fixiert sein = posiadać silne pragnienie, odczuwać silną potrzebę

nikodem
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 48

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(dzieci) mają silną potrzebę zwracania na siebie uwagi dorosłego


Explanation:
www.ponds.de -> Zuwendung

--------------------------------------------------
Note added at 2 Stunden (2010-04-19 15:46:44 GMT)
--------------------------------------------------

:-) www.pons.de

Magdalena Izabela Höner
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 18

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  nikodem: To byłyoby raczej "auf sich aufmerksam machen", "Zuwendung" to coś więcej, pojęcie oznacza aktywne (i przychylne) działanie drugiej osoby
28 mins
  -> w tym kontekście to raczej chodzi o zwrócenie uwagi dorosłego, Zuwendung ma tez znaczenie słowa Aufmerksamkeit

agree  Dariusz Prochotta: Też stawiałbym na "liebevolle Aufmerksamkeit" - takie znaczenie podaje "Stilwörterbuch" (Duden), i w takim znaczeniu ten zwrot jest mi znany
23 hrs
  -> dziekuję :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search