Beteuerungsformel

Polish translation: odwołanie do Boga

08:50 Nov 28, 2006
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Religion /
German term or phrase: Beteuerungsformel
religiöse Beteuerungsformel
Michal Chmielewski
Poland
Polish translation:odwołanie do Boga
Explanation:
w przysiędze, np. preamule Traktatu Konstytucyjnego UE
Selected response from:

Urszula Kołodziej
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1odwołanie do Boga
Urszula Kołodziej
3formuła religijna
klick


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
odwołanie do Boga


Explanation:
w przysiędze, np. preamule Traktatu Konstytucyjnego UE


    Reference: http://www.rzeczpospolita.pl/europa/katalog/rue/opracowania/...
Urszula Kołodziej
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Łuczka
3 mins

neutral  klick: w EU-Verfassung to "Gottbezug"
4 hrs
  -> to prawda Beteuerungsformel jest w przysięgach, ale po polsku wydało mi się analogiczne

neutral  Crannmer: a do kogo odwoluja sie (ew. politeistyczni) innowiercy? Czy "odwolanie do Boga" obejmuje rowniez zawolanie "by Jove!"?
5 hrs
  -> Najlepiej każdy do swego Boga. Art. 130 Konstytucji RP przewiduje do przysięgi Prezydenta: Przysięga może być złożona z dodaniem zdania "Tak mi dopomóż Bóg". Inne zawołania nie są mi znane, co nie musi oznaczać, że nie istnieją.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
formuła religijna


Explanation:
formuła religijna (odwołująca się do Boga)
np. w przysiędze prezydenckiej
Der Eid kann mit/ ohne die religiöse Beteuerungsformel „so wahr mir Gott helfe" geleistet werden.

--------------------------------------------------
Note added at 9 Stunden (2006-11-28 18:13:19 GMT)
--------------------------------------------------

Gottbezug/ die Formel „so wahr mir Gott helfe“
http://64.233.183.104/search?q=cache:TW-18diWEeUJ:www.erzbis...


--------------------------------------------------
Note added at 23 Stunden (2006-11-29 08:39:41 GMT)
--------------------------------------------------

Om mani padme hum mantra - magiczno-religijna formuła mistyczna lamaistycznego buddyzmu, używana jako nieustanna modlitwa (np. na młynach modlitewnych), zaklęcie itd.
Etym. - sanskryt: 'Om, klejnot, jest w kwiecie lotosu, amen'.
zalezy jaki masz kontekst

klick
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search