Radius

Polish translation: zarys / krzywizna

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Radius
Polish translation:zarys / krzywizna
Entered by: SATRO

18:52 Dec 9, 2003
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Radius
Radius an Treibliedernasen nachfeilen, damit die...

Chodzi o kształty zębów tnących łańcucha tnącego pilarki... Nie chce mi się wierzyć, że to chodzi o promień, czy ktoś zna inne znaczenie niż promień?? (Dla ułatwienia dodm, że nie chodzi tu o jedną z kości palców)... Podpowiedź - czy to może chodzić o kontur (kształt)??
SATRO
Poland
zarys / krzywizna
Explanation:
zarys moze byc, Radiuslehre = wzornik ksztaltowy, wzornik zarysu (nieoceniony sl. techn.)
Selected response from:

Jerzy Czopik
Germany
Grading comment
No i to jest to - bardziej mi chodzi o krzywiznę... Dzięki /// A i prawo pierwokupu utrzymaliśmy i nawet egrij się trafił...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zarys / krzywizna
Jerzy Czopik
4zasięg, zakres, obręb
james18
4kształt / zarys / profil
Andrzej Lejman


Discussion entries: 2





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zarys / krzywizna


Explanation:
zarys moze byc, Radiuslehre = wzornik ksztaltowy, wzornik zarysu (nieoceniony sl. techn.)

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229
Grading comment
No i to jest to - bardziej mi chodzi o krzywiznę... Dzięki /// A i prawo pierwokupu utrzymaliśmy i nawet egrij się trafił...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Uwe Kirmse: krzywizna (to wprawdzie tez zarys, ale wlasnie skrzywiony - Radius)
2 hrs

agree  Ewunia: Radius znaczy również 'promień'
20 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kształt / zarys / profil


Explanation:
Oczywiście. Np. wg słownika Radiuslehre to sprawdzian kształtowy.

Na marginiesie - nie na wiele się przydaje. W sumie bardziej opłaca się kupic nowy łańcuch.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3752

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zasięg, zakres, obręb


Explanation:
według Dudena: Ra|di|us, der; -, ...ien [lat. radius = Stab; Strahl]: 1. (Math.) halber Durchmesser eines Kreises od. einer Kugel; Halbmesser: den R. eines Kreises berechnen, abmessen; eine Kugel mit einem R. von 5 cm; Zeichen: r 2. kurz für Aktionsradius
(c) Dudenverlag
i dalej: Ak|ti|ons|ra|di|us, der: 1. Wirkungsbereich, Reichweite. 2. Entfernung, die ein Schiff, [Kampf]flugzeug, Fahrzeug zurücklegen kann, ohne neuen Treibstoff aufzunehmen; Fahr-, Flugbereich;


james18
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 108
Grading comment
Nic osobistego, ale to na 100% nie jest to. Popierwsze promień wykluczyłem na wejściu zadając pytanie, a po drugie nie można spiłować zasięgu zęba tnącego (niezależnie od tego jaki byłby to ząb)!! Ale dzięki za próbę :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jerzy Czopik: Sorry, Duden jest co prawda OK, ale tu tlumaczenie nie pasuje: jak widzisz zakres, zasieg, obreb tego zebca (bo w koncu o niego tu chodzi)?
43 mins
The asker has declined this answer
Comment: Nic osobistego, ale to na 100% nie jest to. Popierwsze promień wykluczyłem na wejściu zadając pytanie, a po drugie nie można spiłować zasięgu zęba tnącego (niezależnie od tego jaki byłby to ząb)!! Ale dzięki za próbę :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search