Abflussregime

Polish translation: reżim odpływu

10:43 Jan 9, 2004
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Abflussregime
Die Alpen und das Alpenvorland
umfassen unabhängig von einer bestimmten Höhenlinie das Gebiet des Gebirges selbst, den Alpenrand (z.B. mit dem Bodensee) sowie alle Gebiete nördlich der Alpen, in denen die Seen geologisch (Gesteinsschotter aus den Alpen), damit gewässerchemisch alpin sowie durch ein alpines Abflussregime (Frühjahrs- und Sommerhochwässer infolge Schneeschmelze, hoher Schwebstoffanteil, niedrige Zuflusstemperaturen) charakterisiert sind. Dabei werden Alpenseen und Voralpenseen voneinander abgegrenzt.
Agata
Polish translation:reżim odpływu
Explanation:
"Bartoszewski S., 1998, Reżim odpływu rzek Ziemi Wedel Jarlsberga, Spitsbergen."

"prognoza reżimu odpływu z elektrowni na cały okres wyprzedzenia
prognozy"

A 'Abfluss' to niewątpliwie 'odpływ' - tako rzecze Słownik hydrogeologiczny MOŚ. "Ilość wody przypisana określonemu obszarowi (zlewni) spływająca w jednostce czasu (zwykle dłuższej)".
Selected response from:

leff
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7reżim odpływu
leff
4spływ wód charakterystyczny dla regionu alpejskiego
Andrzej Lejman


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spływ wód charakterystyczny dla regionu alpejskiego


Explanation:
propozycja

Andrzej Lejman
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3752

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
reżim odpływu


Explanation:
"Bartoszewski S., 1998, Reżim odpływu rzek Ziemi Wedel Jarlsberga, Spitsbergen."

"prognoza reżimu odpływu z elektrowni na cały okres wyprzedzenia
prognozy"

A 'Abfluss' to niewątpliwie 'odpływ' - tako rzecze Słownik hydrogeologiczny MOŚ. "Ilość wody przypisana określonemu obszarowi (zlewni) spływająca w jednostce czasu (zwykle dłuższej)".


    Reference: http://www.uni.torun.pl/~irso/publication/abl9698/abl96-98f....
    Reference: http://www.imgw.pl/wl/internet/ciekawostki/pliki_pdf/g_9.pdf
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Bittner: dok³adnie tak, uprzedzi³eœ mnie!:)
6 mins
  -> ju¿ siê kajam :-D

agree  Uwe Kirmse: W tym kontekscie na pewno "odplyw", mimo ze w hydrologii "Abfluss" jako parametr nie zlewni, tylko danego przekroju, to "przeplyw".
5 hrs

agree  bartek
7 hrs

agree  Zbigniew Balawender
8 hrs

agree  Jerzy Czopik
1 day 9 hrs

agree  SATRO
1 day 9 hrs

agree  lim0nka: to jeszcze ja! jeszcze ja!
1 day 9 hrs
  -> uff! Zd¹¿y³aœ ;-) Panie konduktorze, mo¿emy jechaæ




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search