Schwimmblattpflanzen

Polish translation: hydrofity (przymocowane) z pływającymi liśćmi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schwimmblattpflanzen
Polish translation:hydrofity (przymocowane) z pływającymi liśćmi

15:39 Jan 30, 2004
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Schwimmblattpflanzen
Makrophyten und Phytobenthos:
[...] wegen der ständigen Wassertrübung nur spärlich ausgeprägt. Schwimmblattpflanzen wie das Gekämmte Laichkraut (Potamogeton pectinatus) finden sich aufgrund ihrer Wuchsform häufiger [...]
Agata
hydrofity (przymocowane) z pływającymi liśćmi
Explanation:
takie jak np: lilia wodna czy nenufar. Na podstawie Encyklopedii PWN i Wiem.
Selected response from:

Ewa Piwkowski (X)
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1hydrofity (przymocowane) z pływającymi liśćmi
Ewa Piwkowski (X)
4rośliny o liściach pływających
leff
3 -1rośliny naczyniowe
Anna Bittner


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
rośliny naczyniowe


Explanation:
.


    Reference: http://www.przyrodapolska.pl/kwiecien02/tajemnice.html
Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 2537

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  leff: nie, bo to nazwa roœlin posiadaj¹cuch tkanki przewodz¹ce wodê, a wiêc np. drzew, kwiatowych, paprotników. Roœliny o liœciach p³ywaj¹cych te¿ s¹ r. naczyniowymi, ale to tak jak byœ 'Katz' przet³umaczy³a na 'ssak'
3 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rośliny o liściach pływających


Explanation:
np. grążele



    Reference: http://www.mikrojezioro.met.pl/atlas_ros/grazel_zolty.html
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 743

1 day 18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
hydrofity (przymocowane) z pływającymi liśćmi


Explanation:
takie jak np: lilia wodna czy nenufar. Na podstawie Encyklopedii PWN i Wiem.

Ewa Piwkowski (X)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 65

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SATRO: Tak z doœwiadczenia... (œciœle botaniczne okreœlenie)
10 hrs
  -> dziêkujê!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search