Als Reiseziel erwählt sich jeder - Danzig und seine Ostseebäder.

Polish translation: Ze swych bałtyckich kąpielisk Gdańsk słynie - wiedzą to w Bernie, Wiedniu a nawet w Berlinie

10:54 Jun 2, 2008
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Tourism & Travel
German term or phrase: Als Reiseziel erwählt sich jeder - Danzig und seine Ostseebäder.
Jest to hasło reklamowe kurortów nadbałtyckich z początku ubiegłego wieku. Nie będę robił tajemnicy, że pochodzi z albumu pocztówek z tamtego okresu który właśnie tłumaczę. Hasło ma kluczowe znaczenie, dlatego chciałbym poznać inne punkty widzenia.
Szymon Metkowski
Poland
Polish translation:Ze swych bałtyckich kąpielisk Gdańsk słynie - wiedzą to w Bernie, Wiedniu a nawet w Berlinie
Explanation:
A to wersja rymowana w tłumaczeniu wolnym ;o)

albo
Z najlepszych kąpielisk Gdańsk słynie - wiedzą to w Bernie, Wiedniu a nawet w Berlinie

pozdr. Violka

--------------------------------------------------
Note added at 20 Stunden (2008-06-03 06:59:43 GMT)
--------------------------------------------------

teraz to nie mogę przestać:

Jako cel podróży obierają ludziska - Gdańsk i jego bałtyckie kąpieliska. ;o)

Każdy turysta obiera jeden podróży cel - bałtyckie kąpieliska, Gdańsk i oczywiscie Hel.

to już koniec, pozdr.
Selected response from:

W.Winkler
Austria
Grading comment
Dziękuję za wszystkie rymowanki. Bardzo mi pomogliście. Zwycięża chyba wersja A_Lex. Dzięki raz jeszcze!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Jako cel podróży każdy obiera sobie Gdańsk i jego bałtyckie kąpieliska
Waldemar Fortuna
3 +2Ze swych bałtyckich kąpielisk Gdańsk słynie - wiedzą to w Bernie, Wiedniu a nawet w Berlinie
W.Winkler


Discussion entries: 2





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Ze swych bałtyckich kąpielisk Gdańsk słynie - wiedzą to w Bernie, Wiedniu a nawet w Berlinie


Explanation:
A to wersja rymowana w tłumaczeniu wolnym ;o)

albo
Z najlepszych kąpielisk Gdańsk słynie - wiedzą to w Bernie, Wiedniu a nawet w Berlinie

pozdr. Violka

--------------------------------------------------
Note added at 20 Stunden (2008-06-03 06:59:43 GMT)
--------------------------------------------------

teraz to nie mogę przestać:

Jako cel podróży obierają ludziska - Gdańsk i jego bałtyckie kąpieliska. ;o)

Każdy turysta obiera jeden podróży cel - bałtyckie kąpieliska, Gdańsk i oczywiscie Hel.

to już koniec, pozdr.


W.Winkler
Austria
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję za wszystkie rymowanki. Bardzo mi pomogliście. Zwycięża chyba wersja A_Lex. Dzięki raz jeszcze!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer: :-) // wszystkie sa piekne, ale wersja A-Lex najbardziej mi sie podoba :-)
1 hr

agree  A_Lex: Każdy chce zobaczyć z bliska Gdańsk i jego kąpieliska! :) właśnie wróciłam z Trójmiasta... :)
15 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Jako cel podróży każdy obiera sobie Gdańsk i jego bałtyckie kąpieliska


Explanation:
propo

--------------------------------------------------
Note added at   23 godz. (2008-06-03 10:36:01 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

to już poza konkursem:

Każdy chce zobaczyć z bliska - Gdańsk i jego bałtyckie kąpieliska

Waldemar Fortuna
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: IMO tu należy dosłownie
19 hrs

agree  eklerka: Ja też tak sądzę
19 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search