Mittlere Reife

Romanian translation: certificat de absovire a 10 clase

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Mittlere Reife
Romanian translation:certificat de absovire a 10 clase
Entered by: Susanna & Christian Popescu GbR

10:44 Apr 9, 2005
German to Romanian translations [PRO]
Education / Pedagogy
German term or phrase: Mittlere Reife
inseamna cumva studii medii?
eliam
diploma de absovire a 10 clase
Explanation:
Mittlere Reife se obtine prin absolvirea a 10 clase la un liceu teoretic (= Gymnasium) inaintea trecerii in treapta superioara "Sekundarstufe 2", adica in clasa a 11-a. Acest tip de liceu se urmeaza pana in clasa a 13-a si studiile se incheie cu "Abitur" (= bacalaureat).
De asemenea absolvirea liceului 'real' (= Realschule) care are doar 10 clase (si nu intotdeauna examen de absolvire!) sau a clasei a 10-a a liceului obligatoriu cu 9 clase (cu optiunea de a absolvi voluntar clasa a 10-a; "Hauptschule") sau a clasei a 10-a ("Gesamtschule" - un fel de grup scolar) duc la acordarea diplomei de absolvire a 10 clase ("Mittlere Reife", "Fachschulreife" sau "Mittlerer Bildungsabschluss". Diploma absolventilor de "Realschule" se mai numeste si "Realschulabschluss", toate fiind insa echivalente.) Mai exista si alte tipuri de licee care acorda aceasta diploma, dar nu are rost sa te incurc de tot, ele fiind diferite si de la Bundesland la Bundesland. Numitorul comun este insa absolvirea a 10 clase.

--------------------------------------------------
Note added at 2005-04-09 18:40:18 (GMT)
--------------------------------------------------

pardon: diploma de absoLvire

--------------------------------------------------
Note added at 2005-04-11 20:51:51 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Din punct de vedere strict juridic termenul de \"diploma\" este incorect, avand in vedere ca cei in cauza nu primesc o diploma, ci un certificat. Motiv pentru care propun folosirea acestui din urma termen.
Selected response from:

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Grading comment
multumesc :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2diploma de absovire a 10 clase
Susanna & Christian Popescu GbR
3examen de capacitate
Elvira Stoianov


Discussion entries: 1





  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
examen de capacitate


Explanation:
cred ca este vorba de ceva similar cu examenul de capacitate de la noi, adica un examen care se da dupa 8 clase, cu diferenta ca se obtine o diploma

http://www.regierung.unterfranken.bayern.de/unsere_aufgaben/...

Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Susanna & Christian Popescu GbR: "examenul de capacitate" nu se da dupa opt clase ci dupa 10. Examen nu se da decat in unele Bundesland-uri si numai la anumite tipuri de scoli (Realschule, clasa a 10-a Hauptschule). Vezi mai jos.
7 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
diploma de absovire a 10 clase


Explanation:
Mittlere Reife se obtine prin absolvirea a 10 clase la un liceu teoretic (= Gymnasium) inaintea trecerii in treapta superioara "Sekundarstufe 2", adica in clasa a 11-a. Acest tip de liceu se urmeaza pana in clasa a 13-a si studiile se incheie cu "Abitur" (= bacalaureat).
De asemenea absolvirea liceului 'real' (= Realschule) care are doar 10 clase (si nu intotdeauna examen de absolvire!) sau a clasei a 10-a a liceului obligatoriu cu 9 clase (cu optiunea de a absolvi voluntar clasa a 10-a; "Hauptschule") sau a clasei a 10-a ("Gesamtschule" - un fel de grup scolar) duc la acordarea diplomei de absolvire a 10 clase ("Mittlere Reife", "Fachschulreife" sau "Mittlerer Bildungsabschluss". Diploma absolventilor de "Realschule" se mai numeste si "Realschulabschluss", toate fiind insa echivalente.) Mai exista si alte tipuri de licee care acorda aceasta diploma, dar nu are rost sa te incurc de tot, ele fiind diferite si de la Bundesland la Bundesland. Numitorul comun este insa absolvirea a 10 clase.

--------------------------------------------------
Note added at 2005-04-09 18:40:18 (GMT)
--------------------------------------------------

pardon: diploma de absoLvire

--------------------------------------------------
Note added at 2005-04-11 20:51:51 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Din punct de vedere strict juridic termenul de \"diploma\" este incorect, avand in vedere ca cei in cauza nu primesc o diploma, ci un certificat. Motiv pentru care propun folosirea acestui din urma termen.

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 35
Grading comment
multumesc :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Heinz Lahni (X): Asa domnule: scurt, corect si la obiect! Caci prea intâlnim variante gresite (si in documente legalizate)...
18 hrs
  -> mersi :-)

agree  Vampyre: yep, wo kann ich das unterschreiben? ;) btw eine ziemlich gute informationsquelle http://www.tatsachen-ueber-deutschland.de/ und hier noch ne grafik: http://www.kv-schulabteilung.de/Info_zu_Schulsystem/Infosc1.... einfach durch mausklick vergrössern
1 day 16 hrs
  -> Danke. Auch für die Links.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search