PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Dividendenvorzug

Romanian translation: Privilegiul de dividend

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Dividendenvorzug
Romanian translation:Privilegiul de dividend
Entered by: Adriana Sandru

11:01 Jul 16, 2009
German to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
German term or phrase: Dividendenvorzug
Este vorba de un paragraf dintr-un Firmenbuchauszug: Aufhebung des Dividendenvorzugs durch Änderung der Satzung
Catalina Cirstea
Privilegiul de dividend
Explanation:
"Privilegiul de dividend reflecta faptul ca dreptul de dividend exista pentru toate actiunile, dar acest drept nu este egal pentru toate categoriile de actiuni. Privilegiul de dividend ofera certitudinea primirii dividendelor chiar în cazul în care profitul total afectat distribuirii nu ajunge pentru toate actiunile existente. Aceasta înseamna ca acest tip de actiuni au drept prioritar de dividend. Privilegiul de dividend garanteaza stabilitatea veniturilor anuale dar nu permit cresterea randamentului peste procentajul stipulat expres în actiune (spre deosebire de actiunile ordinare)"
http://www.contacont.ro/articol/12286/privilegiul-de-dividen...
Selected response from:

Adriana Sandru
France
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3Privilegiul de dividend
Adriana Sandru
3dividend preferenţial
Michael Wagner


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
Privilegiul de dividend


Explanation:
"Privilegiul de dividend reflecta faptul ca dreptul de dividend exista pentru toate actiunile, dar acest drept nu este egal pentru toate categoriile de actiuni. Privilegiul de dividend ofera certitudinea primirii dividendelor chiar în cazul în care profitul total afectat distribuirii nu ajunge pentru toate actiunile existente. Aceasta înseamna ca acest tip de actiuni au drept prioritar de dividend. Privilegiul de dividend garanteaza stabilitatea veniturilor anuale dar nu permit cresterea randamentului peste procentajul stipulat expres în actiune (spre deosebire de actiunile ordinare)"
http://www.contacont.ro/articol/12286/privilegiul-de-dividen...

Adriana Sandru
France
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ovidiu Martin Jurj
2 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Ioan Biriescu
29 mins
  -> Mulţumesc!

agree  cornelia mincu
19 hrs
  -> Mulţumesc!

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dividend preferenţial


Explanation:
Este vorba de actiuni (Vorzugsaktien) care confera detinatorului prioritate la varsarea dividendelor (Dividendenvorzug) (http://www.gag-koeln.de/pdf/info/ver/allgemein/gag_satzung.p... Sincer nu am gasit termenul in dictionarul german-roman, dar am mers pe germana-engleza / engleza-romana, unde insa am gasit doar termenul de "Vorzugsdividende": http://dict.leo.org/ende?lp=ende&lang=de&searchLoc=0&cmpType... indica "preference dividend", iar dictionarul meu englez-roman traduce acest termen cu "dividend preferential". Cred ca este corect, dupa cate imi dau seama din ce am citit cu aceasta ocazie.

Michael Wagner
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search