Steuermerkmal

Romanian translation: cod de incadrare fiscala a diverselor componente ale impozitului

21:53 May 26, 2008
German to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Taxation & Customs
German term or phrase: Steuermerkmal
Nu am context, dar cred că este vorba de clasa trecută pe "Lohnsteuerkarte" (fişa fiscală). Nu găsecs însă ceva de acest gen pe formularul fişei fiscale.
Se poate spune "cod / clasă de obligaţii fiscale"?
Stefan Konnerth
Romanian translation:cod de incadrare fiscala a diverselor componente ale impozitului
Explanation:
clasa de impozitare exista dar se cheama "Steuerklasse"
http://www.versorgungskammer.de/portal/page/portal/bvk/zkdbg...

cam asa ceva
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1atribut fiscal
Ovidiu Martin Jurj
4 -1conditii de impozitare
Jonathan Oprean
3 -1cod de incadrare fiscala a diverselor componente ale impozitului
Anca Nitu


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
cod de incadrare fiscala a diverselor componente ale impozitului


Explanation:
clasa de impozitare exista dar se cheama "Steuerklasse"
http://www.versorgungskammer.de/portal/page/portal/bvk/zkdbg...

cam asa ceva

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc, Anca!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jonathan Oprean: "Steuermerkmale“ sind die für den Abzug der Lohn- sowie der Zuschlagssteuern maßgebenden Merkmale lt. Lohnsteuerkarte ausgewiesen.
8 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
conditii de impozitare


Explanation:
Steuermerkmale/Besteuerungsmerkmale = Steuerklasse, Kinderfreibetrag, Kirchensteuerabzug


    Reference: http://https://www.abgabenrechner.de/web/infotexte/02_01_hil...
    Reference: http://www.taxeimpozite.ro/UserFiles/articleFiles/fisa_210_2...
Jonathan Oprean
Germany
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in MoldavianMoldavian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Adriana Sandru: Atribut fiscal.
195 days

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
atribut fiscal


Explanation:
Cred că e vorba de atributul fiscal, litera aceea R care la noi apare la firme pe certificatul de înregistrare de la Oficiul Registrului Comerţului; adică întâi e CUI (cod uic e înregistrare): XXXXXXXXXX (un nr. de mai multe cifre) emis la data de... şi apoi atribut fiscal: R, din data de...

--------------------------------------------------
Note added at 10 Stunden (2008-05-27 08:39:30 GMT)
--------------------------------------------------

Am zis greşit că e doar la firme, de fapt e la toată lumea care e obligată să se înregistreze în Registrul Comerţului: adică unele persoane fizice, dar şi asociaţii familiale şi persoane juridice. Atributul fiscal diferenţiază între plătitorii şi neplătitorii de TVA. Şi un PFA poate deveni plătitor de TVA dacă doreşte asta sau devine obligatoriu plătitor de TVA dacă depăşeşte un anumit plafon de venit brut, care parcă era de 200.000.000 vechi, deci 20.000 RON. La plătitorii de TVA atributul fiscal era R înainte, acuma e RO, iar la neplătitori nu apare nimic sau apare liniuţă, dar asta nu înseamnă cu nu există, este atribut fiscal zero. Adică e aproximativ ca în gramatică la articol: categoria există, dar daca unele substantive nu am articol care să apară explicit nu se mai zice că nu au articol, ci că au articol zero. Cam aşa e şi cu atributul fiscal. Un link util: http://www.validari.ro/cui.html

Problemă: eu m-am gândit că Steuermerkmal e acelaşi lucru cu atributul fiscal de la noi. Dar dacă totuşi nu e asta? Atunci Jonathan are dreptate, poate Steuermerkmal în Germania denumeşte altă noţiune decât cea denumită de atribut fiscaşl aici în România..

Ovidiu Martin Jurj
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc, Ovidiu!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: "atribut" :):)
10 mins
  -> mulţumesc, Anca

agree  Bogdan Burghelea
6 hrs
  -> mulţumesc, Bogdan

disagree  Jonathan Oprean: atributul fiscal ("R") este un termen folosit numai la definirea CUI-ului pentru pers. juridice
9 hrs
  -> atributul fiscal tot la categoria de impozitare se referă, adică diferenţiază între plătitorii şi neplătitorii de TVA




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search