Rollschubmodul

Romanian translation: Modul de forfecare transversal

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rollschubmodul
Romanian translation:Modul de forfecare transversal
Entered by: velnovbn

12:10 Jul 29, 2008
German to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.) / Proceduri de încercare
German term or phrase: Rollschubmodul
(Es handelt sich um eine Tabelle):

"Schubmodul: normal auf die Faserrichtung der Bretter GR, mean"
(wobei das R und mean tiefgestellt sind).
Schubmodul dürfte "modul de elasticitate transversală" sein.

Vielen Dank im Voraus!
traductorum
Austria
Modul de forfecare
Explanation:
Traducerea : Modulul de forfecare se determina la o solicitare normala (înseamna perpendicular) pe fibra scândurii.

Deasemenea în rezistenta materialelor modului de forfecare se noteaza cu litera mare G care apare în text.

Cu siguranta acest extras din cursul de rezistenta materialelor de la likul urmator va va elucida este o explicatie tehnica relevanta.
www.tsocm.pub.ro/educatie/compozite/lucrari_laborator/lucra... -
sau linkul urmator - curs universitar
www.rz.uni-karlsruhe.de/~gc20/IHB/PUBLIC/29.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2008-07-30 08:10:01 GMT)
--------------------------------------------------

Roll nu se refera la rulare. Dupa cum ati vazut în cursurile indicate acest modul de forfecare nu este datorat nici fortelor radiale nici fortelor tangentiale el este un modul de forfecare o constanta care depinde de material de densitatea acestuia de umiditate etc. Având în vedere modul de determinare al acestuia prin aplicarea unei forte perpendiculare pe suprafata de încercare as completa cu: MODUL DE FORFECARE TRANSVERSAL. In continuare va mai indic un link care explica foarte bine modul de determinare a acestui modul de forfecare. www.mpa.uni-stuttgart.de/publikationen/otto_graf_journal/og... - Pagini similare

Selected response from:

velnovbn
Romania
Grading comment
Mulţumesc, velocebn!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Modul de forfecare
velnovbn
3modul (coeficient) de elasticitate la răsucire pe role
Hans-Juergen Fauland


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
modul (coeficient) de elasticitate la răsucire pe role


Language variant: engl.: modulus of torsion

Explanation:
Cuvântul de bază este "Schubmodul". "Roll-" indică doar modul în care are loc răsucirea - pe role.

Sper să te fi ajutat cu asta. Am cercetat pe Wikipedia si am folosit şi diciţionarul român-englez. În loc de "modul", se traduce şi cu "coeficient", dar rămâne la latitudinea ta.

Hans-Juergen Fauland
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc Hans


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Modul de forfecare


Language variant: Modul de forfecare

Explanation:
Traducerea : Modulul de forfecare se determina la o solicitare normala (înseamna perpendicular) pe fibra scândurii.

Deasemenea în rezistenta materialelor modului de forfecare se noteaza cu litera mare G care apare în text.

Cu siguranta acest extras din cursul de rezistenta materialelor de la likul urmator va va elucida este o explicatie tehnica relevanta.
www.tsocm.pub.ro/educatie/compozite/lucrari_laborator/lucra... -
sau linkul urmator - curs universitar
www.rz.uni-karlsruhe.de/~gc20/IHB/PUBLIC/29.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2008-07-30 08:10:01 GMT)
--------------------------------------------------

Roll nu se refera la rulare. Dupa cum ati vazut în cursurile indicate acest modul de forfecare nu este datorat nici fortelor radiale nici fortelor tangentiale el este un modul de forfecare o constanta care depinde de material de densitatea acestuia de umiditate etc. Având în vedere modul de determinare al acestuia prin aplicarea unei forte perpendiculare pe suprafata de încercare as completa cu: MODUL DE FORFECARE TRANSVERSAL. In continuare va mai indic un link care explica foarte bine modul de determinare a acestui modul de forfecare. www.mpa.uni-stuttgart.de/publikationen/otto_graf_journal/og... - Pagini similare




    www.tsocm.pub.ro/educatie/compozite/lucrari_laborator/lucrarea%20VIII.doc -
    Reference: http://www.rz.uni-karlsruhe.de/~gc20/IHB/PUBLIC/29.pdf
velnovbn
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc, velocebn!
Notes to answerer
Asker: Multumesc, lipseste "Roll.."? Modul în care se acţionează, rulare?





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search