Teilschneckenwelle

Romanian translation: Arbore melcat parțial

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Teilschneckenwelle
Romanian translation:Arbore melcat parțial
Entered by: Adriana Sandru

05:53 Apr 13, 2011
German to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Engineering
German term or phrase: Teilschneckenwelle
Termenul apare în următorul context: "Schmierstoff für die Bremse der Teilschneckenwelle wechseln."
Am întâlnit Teilwelle pe Internet tradus ca partial shaft în engleză.
Nu sunt sigură de echivalenţa din română. Ar putea fi eventual ax cu capăt melcat?
Mulţumesc anticipat pentru toate sugestiile.
Adriana Sandru
France
Arbore melcat partial
Explanation:
Este un arbore melcat la care partea melcata nu este Voll (dupa cum v-ati gandit si d-voastra) adica merlcul nu este un tot unitar cu arborele ci partea melcata este de fapt sa spun asa o piesa diferita montata pe arbore care se prinde de acesta printr-o asamblare cu pana sau caneluri etc. Acest tip de arbore melcat este folosit la masinile de extrudare (plastice sau metale) si are un moment de torsiune mai mare decat arborele întreg, la majorarea momentului de torsiune contribuind aceste elemente montate .
Aceste sistem e o inventie destul de recenta facuta exact cu scopul de majorare a momentului de torsiune .

In acest caz - chiar daca contextul oferit este sarac în detalii - nu este vorba de o scula aschietoare ci cu un arbore dintr-un angrenaj, al unei masini, care are o frâna si un sistem de ungere.


Der Erfindung liegt die Aufgabe zugrunde, eine Teil-Schneckenwelle und ein Verfahren zu ihrer Herstellung so auszugestalten, daß in einfacher Weise eine Teil-Schneckenwelle hergestellt werden kann, die ein besonders hohes Drehmoment übertragen kann.

Diese Aufgabe wird erfindungsgemäß durch die Merkmale im Anspruch 1 bzw. im Anspruch 6 gelöst. Durch die erfindungsgemäßen Maßnahmen erhält die Teil-Schneckenwelle im Bereich der Einzugs- und Aufschmelzzone einer Schneckenmaschine die Struktur einer Vollschnecke, da auch die Schneckensatz-Elemente zur Leistungs- und damit Drehmomentübertragung dienen. Die maximal mögliche Erhöhung der Drehmoment-Belastbarkeit liegt zwischen 50 bis maximal 500 %. Die Schneckensatz-Elemente können exakt den konkreten Einsatzbedürfnissen für eine spezielle Schneckenmaschine angepaßt werden und zwar hinsichtlich geometrischer Gestaltung, Verschleißfestigkeit, Korrosionsfestigkeit und dergleichen. Die anzuschließende, einen Entgasungs- und Homogenisierungs-Abschnitt bildende Teil-Schneckenwelle kann mittels eines Kupplungs-Wellenzapfens in bekannter Weise derart ausgebildet werden, daß die einzelnen Schneckensatz-Elemente auf eine Welle aufgeschoben werden, die wegen der geringen Drehmomentenbelastungen in diesem Bereich nicht mit der Welle fest verbunden werden müssen.

Vorteilhafte Ausgestaltungen ergeben sich aus den Unteransprüchen.

Selected response from:

velnovbn
Romania
Grading comment
Mulțumesc! Excelent răspuns!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Arbore melcat partial
velnovbn
4sculă melc
Bernd Müller (X)
1ax melcat divizor
Bernd Müller (X)


Discussion entries: 6





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
ax melcat divizor


Explanation:
"Teil" apare de regulă tradus ca "divizor"- deci ca şi sculă aşchietoare de prelucrare pt. roţi dinţate, ceea ce ar putea fi cazul şi aici, cel puţin teoretic!

--------------------------------------------------
Note added at 50 minute (2011-04-13 06:43:55 GMT)
--------------------------------------------------

Alternativ ar putea fi si un arbore melcat cu ajutorul căruia se divide nr. de ture - fără a fi sculă, deci- deci un reductor (cum sunt angrenajele melc în general)?? dar ar cam fi tautologie, în acest caz!

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2011-04-13 06:54:27 GMT)
--------------------------------------------------

sculă aşchietoare de prelucrare pt. roţi dinţate melcate, în special!

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2011-04-13 07:01:31 GMT)
--------------------------------------------------

Materiale si tehnologii de executie a angrenajelorAceasta metoda este mai productiva decât cea cu scula melcata. Totodata, prin taierea danturii cu roata dintata pot fi realizate si danturile interioare. ...
www.scritube.com/.../Materiale-si-tehnologii-de-exe21498.ph... - Ähnliche Seiten

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2011-04-13 07:06:39 GMT)
--------------------------------------------------


"sculă melc"
Ungefähr 66 Ergebnisse


Bernd Müller (X)
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 67
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc frumos. Mi se pare plauzibil să fie ax/arbore divizor.


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sculă melc


Explanation:

"sculă melc"
Ungefähr 66 Ergebnisse


Teilschneckenwelle
Ungefähr 29 Ergebnisse



--------------------------------------------------
Note added at 18 ore (2011-04-14 00:22:35 GMT)
--------------------------------------------------

sculă melc de danturat
Goo: 3

Sculă-melc pentru danturare,
Goo: 4 Ergebnisse


Bernd Müller (X)
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 67

48 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Arbore melcat partial


Explanation:
Este un arbore melcat la care partea melcata nu este Voll (dupa cum v-ati gandit si d-voastra) adica merlcul nu este un tot unitar cu arborele ci partea melcata este de fapt sa spun asa o piesa diferita montata pe arbore care se prinde de acesta printr-o asamblare cu pana sau caneluri etc. Acest tip de arbore melcat este folosit la masinile de extrudare (plastice sau metale) si are un moment de torsiune mai mare decat arborele întreg, la majorarea momentului de torsiune contribuind aceste elemente montate .
Aceste sistem e o inventie destul de recenta facuta exact cu scopul de majorare a momentului de torsiune .

In acest caz - chiar daca contextul oferit este sarac în detalii - nu este vorba de o scula aschietoare ci cu un arbore dintr-un angrenaj, al unei masini, care are o frâna si un sistem de ungere.


Der Erfindung liegt die Aufgabe zugrunde, eine Teil-Schneckenwelle und ein Verfahren zu ihrer Herstellung so auszugestalten, daß in einfacher Weise eine Teil-Schneckenwelle hergestellt werden kann, die ein besonders hohes Drehmoment übertragen kann.

Diese Aufgabe wird erfindungsgemäß durch die Merkmale im Anspruch 1 bzw. im Anspruch 6 gelöst. Durch die erfindungsgemäßen Maßnahmen erhält die Teil-Schneckenwelle im Bereich der Einzugs- und Aufschmelzzone einer Schneckenmaschine die Struktur einer Vollschnecke, da auch die Schneckensatz-Elemente zur Leistungs- und damit Drehmomentübertragung dienen. Die maximal mögliche Erhöhung der Drehmoment-Belastbarkeit liegt zwischen 50 bis maximal 500 %. Die Schneckensatz-Elemente können exakt den konkreten Einsatzbedürfnissen für eine spezielle Schneckenmaschine angepaßt werden und zwar hinsichtlich geometrischer Gestaltung, Verschleißfestigkeit, Korrosionsfestigkeit und dergleichen. Die anzuschließende, einen Entgasungs- und Homogenisierungs-Abschnitt bildende Teil-Schneckenwelle kann mittels eines Kupplungs-Wellenzapfens in bekannter Weise derart ausgebildet werden, daß die einzelnen Schneckensatz-Elemente auf eine Welle aufgeschoben werden, die wegen der geringen Drehmomentenbelastungen in diesem Bereich nicht mit der Welle fest verbunden werden müssen.

Vorteilhafte Ausgestaltungen ergeben sich aus den Unteransprüchen.



velnovbn
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Mulțumesc! Excelent răspuns!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search