Gewinde-Bohrdraht

Romanian translation: Broşă filetată

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gewinde-Bohrdraht
Romanian translation:Broşă filetată
Entered by: Adriana Sandru

10:29 Mar 24, 2012
German to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / raport medical
German term or phrase: Gewinde-Bohrdraht
Eroeffnung des Merkraumes mit dem Gewinde-Bohrdraht
alessambra
Romania
Broşă filetată
Explanation:
Ar trebui să distingem între Bohrer şi Bohrdraht. În domeniul medical este foarte uzitat termenul de broşă.
www.tipsan.com.tr/pdf/TIPSAN_Teller.pdf
Dacă accesaţi linkul de mai sus, puteţi observa diferenţa Bohrdraht - wire - broche
Aici http://www.scribd.com/doc/51987950/instrumentar puteţi vizualiza instrumentarul folosit în chirurgie.
Selected response from:

Adriana Sandru
France
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Broşă filetată
Adriana Sandru
4Burghie alezoare
Adela Schuller


  

Answers


14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Burghie alezoare


Explanation:
Intrarea in canalul femural

Pentru o buna expunere femurala, membrul inferior este tinut in adductie, flexie si in rotatie interna, cu tibia verticala - pentru abordul posterior al articulatiei - sau in rotatie externa pentru abordul anterior. Buna expunere a canalului medular ajuta la evitarea pozitionarii in varus a cozii femurale. Se plaseaza un departator Homan mediu sub colul femural si un al doilea departator Homan sub patratul femural, care deplaseaza in jos fascia lata.

Se plaseaza o compresa protectoare in acetabul pentru a-l proteja contra debriurilor si se ridica femurul proximal cu o gheara.

Este necesar sa se asigure spre canalul femural un acces lateral bun pentru ca cozile femurale moderne au margini laterale solide. Deci, pentru a realiza o intrare potrivita in canalul femural, trebuie inceput prin rezectia osoasa a cortexului medial trohanterian si a partii laterale a colului femural (daca a ramas un bont din el).

Intrarea in canalul medular se face cu dalta initiatoare, caracteristica fiecarui tip de componenta femurala. Apoi este largita incizura de pe partea mediala a trohanterului mare cu cea mai mica raspa pentru femur din trusa implantului respectiv, avind grija sa nu fie subtiat sau perforat peretele femural lateral al regiunii trohantero-diafizare.

Este recomandabil ca implantul femural sa fie plasat in usor valgus. Pentru aceasta, raspele pentru femur sint introduse in canalul medular cu virful spre condilul femural medial.

Raspelor li se va da o anteversie de 5-15 grade.

In cazurile in care zona trohantero-diafizara a suferit deformari importante (fracturi, osteotomii trohanteriene) osteotomia de rezectie a colului si capului femural se va face subtrohanterian, astfel incit sa permita intrarea cozii in canalul femural.

In cazul cozilor necimentate, sint indepartate complet tesuturile moi de pe fata mediala a trohanterului mare si de la jonctiunea trohanter mare - fata superioara a colului femural.

Deschiderea incepe prin introducerea burghiului-alezor initiator prin corticala jonctiunii amintite spre canalul femural. Burghiul-alezor initiator este introdus pe o adincime egala cu lungimea burghiului-alezor final (care corespunde marimii cozii femurale alese pe planing-ul preoperator).

Apoi se introduc in canalul medular femural burghie-alezoare tot mai mari, pina la cel final.

Alezarea continua prin folosirea raspelor pentru femur progresiv crescatoare, dar fara sa se depaseasca marimea ultimului alezor axial folosit.

Atentie! Daca raspele pentru femur sint plasate in anteversie prea mare, apare riscul opririi la raspe mai mici si, deci la cozi mai mici decit cea stabilita pe planing-ul preoperator. Se ajunge astfel la o stabilitate rotatorie insuficienta si in timp, la esuarea timpurie.

Burghiul-alezor final trebuie sa fie in contact intim cu osul cortical.


    Reference: http://ro.wikibooks.org/wiki/Artroplastia_total%C4%83_de_%C5...
Adela Schuller
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

1 day 19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Broşă filetată


Explanation:
Ar trebui să distingem între Bohrer şi Bohrdraht. În domeniul medical este foarte uzitat termenul de broşă.
www.tipsan.com.tr/pdf/TIPSAN_Teller.pdf
Dacă accesaţi linkul de mai sus, puteţi observa diferenţa Bohrdraht - wire - broche
Aici http://www.scribd.com/doc/51987950/instrumentar puteţi vizualiza instrumentarul folosit în chirurgie.

Adriana Sandru
France
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 72




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search