die Einkommensschere öffnet sich

Romanian translation: asistăm la polarizarea veniturilor; diferenţele salariale sunt în creştere; creşte polarizarea socială

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:die Einkommensschere öffnet sich
Romanian translation:asistăm la polarizarea veniturilor; diferenţele salariale sunt în creştere; creşte polarizarea socială
Entered by: Helga Kugler

16:09 Oct 3, 2011
German to Romanian translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
German term or phrase: die Einkommensschere öffnet sich
Erstens öffnet sich die Einkommensschere. Zweitens werden immer mehr Gruppen – mindestens vorübergehend – von Armut und Arbeitslosigkeit betroffen.

Mir fällt nur "creşterea diferenţelor dintre venituri" oder" distanţa dintre bogat şi sărac creşte" ein, gibt es eine andere, passendere Formulierung ?

Im Voraus vielen Dank für jede Hilfe.
Helga Kugler
Germany
Asistăm la polarizarea veniturilor
Explanation:
sau: la o polarizare tot mai accentuată a veniturilor
Selected response from:

Susanna & Christian Popescu
Germany
Grading comment
Herzlichen Dank, Adriana, Ovidiu und Christian. Jeder der drei Vorschläge ist sehr gut und hilfreich, leider kann ich nur einem die Punkte vergeben. Ich habe mich für den Vorschlag von Christian entschieden, da meines Erachtens treffend und sehr gut formuliert.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4A crescut (s-a adâncit) polarizarea socială
Adriana Sandru
5 +2Asistăm la polarizarea veniturilor
Susanna & Christian Popescu
4 +2diferenţele salariale sunt în creştere
Ovidiu Martin Jurj


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
A crescut (s-a adâncit) polarizarea socială


Explanation:
Găsiți aici o explicație interesantă: http://www.iccv.ro/node/130

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2011-10-03 16:23:00 GMT)
--------------------------------------------------

Crește polarizarea socială. Am pus din greșeală timpul trecut.

Adriana Sandru
France
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Danke, Adriana. Genau das ist es....!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annamaria Amik
14 mins
  -> Köszi! :-)

agree  Anca Buzatu
1 hr
  -> Mulțumesc

agree  Susanna & Christian Popescu: da, dar atenţie: e o consecinţă, între altele, a polarizării veniturilor
1 hr
  -> Mulțumesc! Da, ai dreptate. Mă gândisem inițial la polarizare economică.

agree  Bogdan Burghelea
13 hrs
  -> Danke schön! :)

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
diferenţele salariale sunt în creştere


Explanation:
Diferenţele salariale sau diferenţele de venit. Am găsit ambele variante pe Eurlex:

Es braucht eine Gleichstellungspolitik in Übereinstimmung mit der neuen Strategie für die Gleichstellung von Frauen und Männern 2010-2015, um die Einkommensschere zwischen den Geschlechtern zu schließen ...

Politicile de egalitate de șanse între femei și bărbați , în conformitate cu noua Strategie privind egalitatea între femei și bărbați pentru perioada 2010-2015, sunt necesare pentru abordarea diferenței de venit între femei și bărbați ...

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=de&lng1=de,...

4.3.9 Der EWSA fordert den Rat auf, die notwendigen Maßnahmen für den Erlass eines europäischen Ethikkodexes zu ergreifen, um den Handlungsrahmen abzustecken, die Einkommensschere zu verringern und für eine neue Verteilungsgerechtigkeit zu sorgen...

4.3.9 Comitetul solicită Consiliului să facă tot ce este necesar, în special să introducă un cod european care să stabilească cadrul de lucru în vederea reducerii diferenţelor salariale şi a realizării unei noi justiţii în ce priveşte retribuirea...

Definition:
Die Einkommenschere steht für die Differenz zwischen den niedrigsten und den höchsten Einkommen in einer Volkswirtschaft.

http://www.vimentis.ch/d/lexikon/54/Einkommensschere.html


Ovidiu Martin Jurj
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Isabella G: cred ca am contribuit cam in acelasi timp; de acord cu diferente/inegalitati de venit; respectiv cresc/se amplifica
42 mins
  -> mulţumesc, Izabella

agree  Susanna & Christian Popescu
1 hr
  -> Mulţumesc, Susanna & Christian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Asistăm la polarizarea veniturilor


Explanation:
sau: la o polarizare tot mai accentuată a veniturilor

Susanna & Christian Popescu
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Herzlichen Dank, Adriana, Ovidiu und Christian. Jeder der drei Vorschläge ist sehr gut und hilfreich, leider kann ich nur einem die Punkte vergeben. Ich habe mich für den Vorschlag von Christian entschieden, da meines Erachtens treffend und sehr gut formuliert.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ovidiu Martin Jurj: da, parcă asta sună cel mai bine
5 mins
  -> mersi. Ei, hai, nu fi modest :-)

agree  Adriana Sandru
3 hrs
  -> mersi, Adriana.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search