https://www.proz.com/kudoz/german-to-serbian/computers-systems-networks/3735046-datenfern%C3%BCbertragung-df%C3%BC.html

Datenfernübertragung (DFÜ)

Serbian translation: prenos podataka na daljinu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Datenfernübertragung (DFÜ)
Serbian translation:prenos podataka na daljinu
Entered by: Denis Mihajlovic

13:03 Mar 7, 2010
German to Serbian translations [PRO]
Computers: Systems, Networks
German term or phrase: Datenfernübertragung (DFÜ)
Als Datenfernübertragung (DFÜ) bezeichnet man heute die Übermittlung von Daten zwischen Computern über ein Medium, bei der ein zusätzliches Protokoll verwendet wird.

na engleskom: Remote data transmission
Denis Mihajlovic
Germany
prenos podataka na daljinu
Explanation:
WAN (Wide-Area Networks) - kompjuterske mreže koje se nalaze na širem geografskom području, uglavnom povezuju kompjutere koji se nalaze na teritoriji jednog grada ili regije, a idu sve do interkontinentalnih rastojanja. Ovakve mreže uglavnom povezuju više manjih LAN mreža, i na taj način omogućavaju komunikaciju između mreža koje nisu na istom geografskom prostoru (i sam Internet je jedna velika WAN mreža). Kao prenosni medijum kod ovakvih vrsta mreža koristi se neka od raspoloživih vrsta javnih vodova (javne telefonske linije, komercijalne satelitske veze i optički linkovi). Još jedna karakteristika je da delove mreže za prenos podataka na daljinu poseduje više organizacija (vlasnika).
http://tehnika.krstarica.com/l/rad-na-kompjuteru/kompjutersk...


Zahtev za prenos podataka između dva udaljena računara javio se još šezdesetih godina.
U ovom sloju se nalaze mrežne aplikacije (servisi) i njihovi protokoli. Ovaj sloj ima mnogo različitih protokola, a najpoznatiji su: HTTP protokol (podrška za zahtevanje i transfer veb strana), SMTP (podrška za transfer elektronske pošte), FTP (podrška transfera podataka između dva krajnja sistema), TELNET (servis koji omogućuje pristup i rad na udaljenom računaru), DNS (sistem imena domena), SNMP (protokol za upravljanje koji je dizajniran da bi se osiguralo ispravno funkcionisanje mrežnih protokola i uređaja), voice over IP (telefonski razgovori putem Interneta).
http://www.pedagog.org.rs/internet marketing Internet.php
ovde imate i tipove protokola
Selected response from:

lidija68
Italy
Grading comment
hvala
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3prenos podataka na daljinu
lidija68
5komunikacija na daljinu/daljinska komunikacija
Saša Jovanović


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
prenos podataka na daljinu


Explanation:
WAN (Wide-Area Networks) - kompjuterske mreže koje se nalaze na širem geografskom području, uglavnom povezuju kompjutere koji se nalaze na teritoriji jednog grada ili regije, a idu sve do interkontinentalnih rastojanja. Ovakve mreže uglavnom povezuju više manjih LAN mreža, i na taj način omogućavaju komunikaciju između mreža koje nisu na istom geografskom prostoru (i sam Internet je jedna velika WAN mreža). Kao prenosni medijum kod ovakvih vrsta mreža koristi se neka od raspoloživih vrsta javnih vodova (javne telefonske linije, komercijalne satelitske veze i optički linkovi). Još jedna karakteristika je da delove mreže za prenos podataka na daljinu poseduje više organizacija (vlasnika).
http://tehnika.krstarica.com/l/rad-na-kompjuteru/kompjutersk...


Zahtev za prenos podataka između dva udaljena računara javio se još šezdesetih godina.
U ovom sloju se nalaze mrežne aplikacije (servisi) i njihovi protokoli. Ovaj sloj ima mnogo različitih protokola, a najpoznatiji su: HTTP protokol (podrška za zahtevanje i transfer veb strana), SMTP (podrška za transfer elektronske pošte), FTP (podrška transfera podataka između dva krajnja sistema), TELNET (servis koji omogućuje pristup i rad na udaljenom računaru), DNS (sistem imena domena), SNMP (protokol za upravljanje koji je dizajniran da bi se osiguralo ispravno funkcionisanje mrežnih protokola i uređaja), voice over IP (telefonski razgovori putem Interneta).
http://www.pedagog.org.rs/internet marketing Internet.php
ovde imate i tipove protokola


lidija68
Italy
Works in field
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 8
Grading comment
hvala

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sany
8 mins
  -> hvala sany

agree  Dragica Novaković
51 mins
  -> hvala dragice

agree  dkalinic: Može i daljinski prenos podataka.
3 hrs
  -> hvala Davore

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
komunikacija na daljinu/daljinska komunikacija


Explanation:
Datenfernübertragung, die; Subst. (remote communications)
Der Dialog mit einem entfernten Computer über eine Telefonverbindung oder eine andere Übertragungsstrecke.
(izvor Microsoft Press
Computer-Lexikon mit Fachwörterbuch
(deutsch-englisch/englisch-deutsch)
7. Auflage, 2003

remote communication = komunikacija na daljinu/daljinska komunikacija

(Izvor Računarski rečnik, Microsoft)

--------------------------------------------------
Note added at 36 Min. (2010-03-07 13:40:34 GMT)
--------------------------------------------------

Interakcija sa udaljenim računarom preko telefonske veze ili druge komunikacione linije.

Saša Jovanović
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in GermanGerman




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: