Dieselfloater

Slovak translation: dohoda o úprave ceny nafty na základe zmeny trhovej ceny

12:46 May 9, 2018
German to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
German term or phrase: Dieselfloater
Dohoda o cenách za prepravné služby

... Es ist daher erforderlich, den zu bildenden Frachtpreisen einen DIESELFLOATER zu unterlegen, auf welcher Basis sich der Verrechnungspreis pro zurückgelegtem KM zwischen dem Auftraggeber und Auftragnehmer errechnet ...
Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
Slovakia
Slovak translation:dohoda o úprave ceny nafty na základe zmeny trhovej ceny
Explanation:

Dieselfloater = Dieselpreisgleitklausel (väčšinou dodatok k zmluve)
účel: zohľadnenie kolísania/fluktuácie ceny nafty

https://www.spedition-albrecht.de/diesel.php
https://www.verkehrsrundschau.de/nachrichten/dieselpreisglei...
http://cms.springertransportmedia.de/fm/3576/Dieselgleitklau...

"Kúpna cena bez DPH za 1 000 litrov Nafty bude stanovená podľa nasledujúceho vzorca ..."
http://docplayer.gr/39332585-Dodanie-motorovej-nafty.html
"Cena sa bude upravovať na základe zmeny trhovej ceny..."
http://www.cvtisr.sk/buxus/docs/zmluvy/2013/9_CVTISR_2013.pd...
"Smluvní strany se zavazují upravit ceny v Příloze č. 1 této Smlouvy dodatkem k této Smlouvě, pokud se změní cena motorové nafty o více než 10 %..."
https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd... [strana 29 dole – XXI (5)]
Selected response from:

Milan Nešpor
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1prehľad pohybov cien motorovej nafty
Edgar Baradlai
3dohoda o úprave ceny nafty na základe zmeny trhovej ceny
Milan Nešpor


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
prehľad pohybov cien motorovej nafty


Explanation:
Floating - Bankw. pohyb (kolísanie) výmenného kurzu meny
Dieselfloater - (štatistický) prehľad pohybov cien motorovej nafty

Edgar Baradlai
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Kissik
20 hrs
  -> Vielen Dank!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Dieselfloater
dohoda o úprave ceny nafty na základe zmeny trhovej ceny


Explanation:

Dieselfloater = Dieselpreisgleitklausel (väčšinou dodatok k zmluve)
účel: zohľadnenie kolísania/fluktuácie ceny nafty

https://www.spedition-albrecht.de/diesel.php
https://www.verkehrsrundschau.de/nachrichten/dieselpreisglei...
http://cms.springertransportmedia.de/fm/3576/Dieselgleitklau...

"Kúpna cena bez DPH za 1 000 litrov Nafty bude stanovená podľa nasledujúceho vzorca ..."
http://docplayer.gr/39332585-Dodanie-motorovej-nafty.html
"Cena sa bude upravovať na základe zmeny trhovej ceny..."
http://www.cvtisr.sk/buxus/docs/zmluvy/2013/9_CVTISR_2013.pd...
"Smluvní strany se zavazují upravit ceny v Příloze č. 1 této Smlouvy dodatkem k této Smlouvě, pokud se změní cena motorové nafty o více než 10 %..."
https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd... [strana 29 dole – XXI (5)]


Milan Nešpor
Germany
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search