REFERENZIERUNG

Swedish translation: referensinställning

14:59 Mar 29, 2006
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automation & Robotics
German term or phrase: REFERENZIERUNG
VERRIEGELUNG REFERENZIERUNG SCHWENKARM

En displaytext för en förpackningsmaskin
Lennart Helgesson
Sweden
Swedish translation:referensinställning
Explanation:
inställning vs bestämning kan ju tyckas en smaksak men jag hittade lite fler träffar och några hyggligt relevanta (?) på detta, så...
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
Tack för alla förslag. Detta passar troligen bra i det lilla sammanhang som fanns.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5referera till objekt
Maria L
4 +1Referenskörning
myrwad
4referensbestämning
Erik Hansson
4referensinställning
Mårten Sandberg


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
referera till objekt


Explanation:
säger programmeraren...

Maria L
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
referensbestämning


Explanation:
har jag också hört talas om

Erik Hansson
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
referensinställning


Explanation:
inställning vs bestämning kan ju tyckas en smaksak men jag hittade lite fler träffar och några hyggligt relevanta (?) på detta, så...


    Reference: http://library.abb.com/GLOBAL/SCOT/scot201.nsf/VerityDisplay...
Mårten Sandberg
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack för alla förslag. Detta passar troligen bra i det lilla sammanhang som fanns.

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Referenskörning


Explanation:
Ett allmänt använt begrepp vid positionsbestämning av axlar. Är det inte frågan om en automatisk drift av svängarmen, utan kanske att man med någon manuell manöver för armen till ett visst läge, passar det inte, men "verriegelung" tyder på att det finns en förregling av referenskörningen, t ex på att någon annan maskindel är i vägen.

Egen erfarenhet

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt (X): Referenskörning säger automationsfolket
8 hrs
  -> Tack Reino!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search