Zwangsersatzteil

Swedish translation: obligatorisk reservdel

07:33 Feb 19, 2016
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Fordon
German term or phrase: Zwangsersatzteil
Vad är en Zwangsersatzteil? Har bara en lista med begrepp, ingenting annat.
Chris Oudenne
Swedish translation:obligatorisk reservdel
Explanation:
Ett fåtal googleträffar för det här ordet. Har kollat en av dem, tyder på att det är en reservdel som måste användas för att det är den enda som passar. Kunde också tänkas vara en reservdel som måste användas om en garanti ska gälla.
Selected response from:

larserik
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen, det låter rimligt.

2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3obligatorisk reservdel
larserik
2mekanisk reservdel
Natasa Hoven Rivnac


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
mekanisk reservdel


Explanation:
Jag har googlat runt och hittat att Zwangs- ibland har betydelsen av "mekanisk" (även tittat i Rikstermbanken), men eftersom ordet annars betyder något man "måste ha",
så kunde betydelsen vara "nödvändig reservdel". Som sagt inte säker.


    Reference: http://www.rikstermbanken.se/rtb/ts/visaTermpost.html?id=410...
Natasa Hoven Rivnac
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

2 days 5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
obligatorisk reservdel


Explanation:
Ett fåtal googleträffar för det här ordet. Har kollat en av dem, tyder på att det är en reservdel som måste användas för att det är den enda som passar. Kunde också tänkas vara en reservdel som måste användas om en garanti ska gälla.

larserik
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 18
Grading comment
Tack för hjälpen, det låter rimligt.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search