Hebekipper

Swedish translation: kittellyft

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Hebekipper
Swedish translation:kittellyft
Entered by: Ingemar Kinnmark

10:01 Mar 19, 2010
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Cooking / Culinary / deghantering
German term or phrase: Hebekipper
Det rör sig om en anordning som lyfter upp och tömmer en kittelvagn till en degblandare (industriell produktion).

http://www.firma-galvani.ch/1839419.htm

Enligt vissa källor lär det kallas "lifting-tipper" på engelska. Vilda gissningar på lyfttömmare, lyfttippare osv. har inte gett något.
Erik Hansson
Germany
grytlyft
Explanation:
Referens på svenska (grytlyft), med bilder:

http://www.protektra.se/

Referens på tyska (hebekipper), med bilder:

http://www.backtechnik-online.de/fileadmin/bt/download/Backt...


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2010-03-19 14:31:59 GMT)
--------------------------------------------------

Du hittar de svenska bilderna så här:

1. Gå till http://www.protektra.se/

2. Klicka på Utrustning

3. Klicka på Senast inkommen utrstning

4. Sök på denna sida med webbläsarens inbyggda sökfunktion, på "grytlyft".

Den tredje förekomsten, "grytlyft till avvägare" stämmer förhållandevis bra med den tyska bilden.
Selected response from:

Ingemar Kinnmark
Grading comment
Tack så mycket till er två för bra hjälp. Det blir en kittellyft eftersom behållaren kallas just för kittel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2grytlyft
Ingemar Kinnmark
2grythiss
Vera Schoen


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
grythiss


Explanation:
Anordningarna som visas om man söker på Hebekipper och grythiss ser likadana ut och fyller samma funktion.


    Reference: http://www.sveba-dahlen.se/produkter/grythissar/23-grythiss-...
Vera Schoen
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
grytlyft


Explanation:
Referens på svenska (grytlyft), med bilder:

http://www.protektra.se/

Referens på tyska (hebekipper), med bilder:

http://www.backtechnik-online.de/fileadmin/bt/download/Backt...


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2010-03-19 14:31:59 GMT)
--------------------------------------------------

Du hittar de svenska bilderna så här:

1. Gå till http://www.protektra.se/

2. Klicka på Utrustning

3. Klicka på Senast inkommen utrstning

4. Sök på denna sida med webbläsarens inbyggda sökfunktion, på "grytlyft".

Den tredje förekomsten, "grytlyft till avvägare" stämmer förhållandevis bra med den tyska bilden.


Ingemar Kinnmark
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack så mycket till er två för bra hjälp. Det blir en kittellyft eftersom behållaren kallas just för kittel.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search