abwerfen

Swedish translation: blockad, linjeblockad

09:27 Nov 7, 2018
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / strömriktare
German term or phrase: abwerfen
Möglicher Defekt, wenn Teile in einem definierten Bereich falsch abgeworfen werden oder gar nicht abgeworfen werden

Beachten Sie das Abwurfsystem im Stromlaufplan
Eva Gustavsson
Swedish translation:blockad, linjeblockad
Explanation:
Enligt ERITERM (Ericsson Language Services) i telekommunikationskontext:
https://interlinearbooks.com/literature/swedish/reader/erite...
Selected response from:

Antje Harder
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kasta av
myrwad
3blockad, linjeblockad
Antje Harder


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Abwerfen, Abwurf
blockad, linjeblockad


Explanation:
Enligt ERITERM (Ericsson Language Services) i telekommunikationskontext:
https://interlinearbooks.com/literature/swedish/reader/erite...

Antje Harder
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 32
Grading comment
Tack för hjälpen!

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kasta av


Explanation:
Det verkar vara fråga om ett transportsystem där färdiga detaljer kastas av eller skjuts av i olika fack. Har egentligen inget direkt med strömriktaren att göra.

--------------------------------------------------
Note added at 11 days (2018-11-18 15:22:32 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Motiverad fråga: har du stor erfarenhet av ämnet?

--------------------------------------------------
Note added at 11 days (2018-11-19 08:37:45 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Tack för svaret, då kan det kanske handla om utlösningssystem också, se de två nedersta alternativen för Abwurfsystem i http://context.reverso.net/übersetzung/deutsch-englisch/ein ...

Någon sektion löser ut felaktigt eller inte löser ut alls

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 340
Notes to answerer
Asker: Nej, det har jag inte. Däremot fanns det inget transportsystem i sikte utan allt handlade enbart om strömriktaren. Komponentbyten på strömriktaren.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search