meisterschalter

Swedish translation: manöverkontroller, vred, manövervred, väljare

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:meisterschalter
Swedish translation:manöverkontroller, vred, manövervred, väljare
Entered by: Staffan Wiman

16:55 Apr 3, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
German term or phrase: meisterschalter
Mit dem Meisterschalter des Handsenders ist das Fahren in 2-Geschwindigkeitsstufen möglich.
Med x på fjärrkontrollen kan man köra i två hastigheter.
Det gäller ett litet rangerfordon som används i samband med en undergolvssvarv för att köra fram och placera lok och vagnar på svarven med stor exakthet.
Staffan Wiman
Sweden
manöverkontroller
Explanation:
säger Einar Engström, fast jag litar inte riktigt på det.

Hur ser "Schalter" ut?

- manöverknapp
- styrknapp
- styrspak
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
Tack för hjälpen alla 4!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4väljare
Reino Havbrandt
1 +2manöverkontroller
Erik Hansson


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
manöverkontroller


Explanation:
säger Einar Engström, fast jag litar inte riktigt på det.

Hur ser "Schalter" ut?

- manöverknapp
- styrknapp
- styrspak

Erik Hansson
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 114
Grading comment
Tack för hjälpen alla 4!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lena Samuelsson: N√•got slags mekaniska kommandodon √§r det i alla fall,se denna l√§nk: http://www.spobu.de/produkte/index.html
3 hrs
  -> Tack, Lena!

agree  myrwad: Schalter √§r oftast en vridomkopplare (kortare brukar man s√§ga vred)
10 hrs
  -> Tack, Myrwad! Kanske man√∂vervred?

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
väljare


Explanation:
k


    Reference: http://www.havbrandt.com/anteckningar.htm#_Toc85804776
Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 163




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search