steck- (in diesem Zusammenhang)

Swedish translation: ihopsÀttbar

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:steck- (in diesem Zusammenhang)
Swedish translation:ihopsÀttbar
Entered by: Erik Hansson

07:54 Nov 29, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Environment & Ecology
German term or phrase: steck- (in diesem Zusammenhang)
"Steck- und Klapp-FrĂŒhbeet"

Det handlar om mindre drivbÀnkar som bestÄr av flera segment som endast behöver skjutas samman (skruvas alltsÄ inte). Det tvÄdelade locket kan fÀllas upp sÄ att det stÄr som en takÄs.

steck- syftar alltsÄ till uppbyggnaden, klapp- till hur locket kan stÀllas.

Omskrivning med adjektiv? Men instickbar lÄter nog lite vÀl vÄgat (som om man ska sticka in drivbÀnken nÄgonstans..) Förslag hjÀrtligt vÀlkomna!
Erik Hansson
Germany
modulÀr
Explanation:
modulÀr drivbÀnk med fÀllbart lock?
Selected response from:

Holger Gremminger
Grading comment
Tack trill er tvÄ för bra hjÀlp! ModulÀr hjÀlpte mig vidare till ihopsÀttbar. Trois points till 'olger.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3s.u.
Stefanie Busam Golay
2modulÀr
Holger Gremminger


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
modulÀr


Explanation:
modulÀr drivbÀnk med fÀllbart lock?

Holger Gremminger
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Tack trill er tvÄ för bra hjÀlp! ModulÀr hjÀlpte mig vidare till ihopsÀttbar. Trois points till 'olger.

51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
s.u.


Explanation:
skruvlöst monterbar drivbÀnk med uppfÀllbart lock
vielleicht

Stefanie Busam Golay
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search