Rekonditionierung

Swedish translation: rekonditionering

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rekonditionierung
Swedish translation:rekonditionering
Entered by: Sven Petersson

06:50 Sep 26, 2006
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Environment & Ecology / Avfallshantering
German term or phrase: Rekonditionierung
Behälter einer Rekonditionierung oder
Aufarbeitung zuführen.


Gäller avfallshantering av en behållare med ett kemiskt ämne.
Lennart Helgesson
Sweden
rekonditionering
Explanation:
En rekonditionerad produkts specifikation är identisk till en ny produkts; vilket inte behöver vara fallet med en renoverad.
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack för svaret
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5rekonditionering
Sven Petersson
4renovering, översyn
Eva Gustavsson


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
renovering, översyn


Explanation:
Engelska reconditioning betyder renovering, reparation, översyn. Aufarbeitung betyder också renovering. Brukar inte de grundliga tyskarna ofta använda två synonymer med minimal betydelseskillnad i samma mening?

Eva Gustavsson
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
rekonditionering


Explanation:
En rekonditionerad produkts specifikation är identisk till en ny produkts; vilket inte behöver vara fallet med en renoverad.

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack för svaret




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search