Molch (in diesem Zusammenhang)

Swedish translation: rengöringssond, pig

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Molch
Swedish translation:rengöringssond, pig
Entered by: Erik Hansson

14:56 Apr 11, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Food & Drink / maskinell degbearbetning
German term or phrase: Molch (in diesem Zusammenhang)
Molch: ingrediens i en deg.

Det verkar vara något dialektalt - tysktalande i min omgivning kände inte till det. Kan någon komma upp med ett bra förslag? Tack.
Erik Hansson
Germany
mjölk
Explanation:
Typo?

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 56 mins (2005-04-11 19:52:09 GMT)
--------------------------------------------------

Se http://www.sidoma.com/Segmentplatten/Produkte/Molchventil/mo...

Jag betvivlar att det finns något ord för den grejen på svenska så nu har du chansen att skapa ett!

- mjölkningsventil
- mjölkbar ventil

Eller göm svårigheten bakom \"doseringsventil\".

Låt mig gärna veta vad du beslutar dig för!
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack till er två! Rengöringssond får det bli.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1mjölk
Sven Petersson
1Molke=vassla
Eva Gustavsson


Discussion entries: 6





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Molke=vassla


Explanation:
Skulle det kunna vara någon specialform av Molke, vassla?

Eva Gustavsson
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 32

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
mjölk


Explanation:
Typo?

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 56 mins (2005-04-11 19:52:09 GMT)
--------------------------------------------------

Se http://www.sidoma.com/Segmentplatten/Produkte/Molchventil/mo...

Jag betvivlar att det finns något ord för den grejen på svenska så nu har du chansen att skapa ett!

- mjölkningsventil
- mjölkbar ventil

Eller göm svårigheten bakom \"doseringsventil\".

Låt mig gärna veta vad du beslutar dig för!

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tack till er två! Rengöringssond får det bli.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search