Edelstahl-Ziehglanz

Swedish translation: mattpolerat stål

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Edelstahl-Ziehglanz
Swedish translation:mattpolerat stål
Entered by: Erik Hansson

14:23 Apr 16, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Furniture / Household Appliances / köksmöbler
German term or phrase: Edelstahl-Ziehglanz
En annan typ av diskbänk.
Erik Hansson
Germany
mattpolerad plåt (rostfri stålplåt)
Explanation:
I den här artikeln ur "Vi i villa" talas det om bland annat om nymodigheter som mattpolerade hoar till diskbänkar etc. Kanske det kan vra något
Selected response from:

Lena Samuelsson
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen, Lena!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2mattpolerad plåt (rostfri stålplåt)
Lena Samuelsson
4matt rostfritt stål
Sven Petersson
3borstat stål
Görel Bylund


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
mattpolerad plåt (rostfri stålplåt)


Explanation:
I den här artikeln ur "Vi i villa" talas det om bland annat om nymodigheter som mattpolerade hoar till diskbänkar etc. Kanske det kan vra något


    Reference: http://www.viivilla.se/kok/valj-ratt-bankskivor-till-koket.a...
Lena Samuelsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Tack för hjälpen, Lena!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: mattpolerat stål/mattpolerad stålplåt
17 hrs
  -> Tack Mario!

agree  Görel Bylund
20 days
  -> Tack Gorel!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
borstat stål


Explanation:
... är en vanlig beteckning på mattpolerat, rostfritt stål. Jag vet däremot inte om det är så väldigt vanligt i just diskbänkar, snarare på kyl/frys och andra köksmaskiner. I Sverige har det inte varit särskilt vanligt med ståldiskbänkar på många år (tror jag). Men det är kanske på väg tillbaka?

Görel Bylund
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
matt rostfritt stål


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 6




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search