aufpeppen (in diesem Zusammenhang)

Swedish translation: fräscha upp

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:aufpeppen
Swedish translation:fräscha upp
Entered by: Erik Hansson

06:15 Sep 23, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Furniture / Household Appliances
German term or phrase: aufpeppen (in diesem Zusammenhang)
Återigen handlar det om dessa kök.

"Neue Farben peppen auf!"

Jag uppfattar det som att färgerna ska liva upp köket.
"Nya färger livar upp!" låter dock lite grann som ein instruktion från livräddningssällskapet.
Erik Hansson
Germany
fräscha upp / pigga upp
Explanation:
z.B. fräscha upp, pigga upp
Selected response from:

Stefanie Busam Golay
Grading comment
Tack för många bra förslag!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1fräscha upp / pigga upp
Stefanie Busam Golay
4 +1fräschare..
Mario Marcolin
2pepprar upp, piffar upp
Horst2


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fräscha upp / pigga upp


Explanation:
z.B. fräscha upp, pigga upp

Stefanie Busam Golay
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 14
Grading comment
Tack för många bra förslag!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
8 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
pepprar upp, piffar upp


Explanation:
är inte säkert, men min uppfattning går i den riktningen; det är väl meningen att säga att livet är bättre med ett sådant kök inte att köket har fräschats upp, eller hur?

Horst2
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fräschare..


Explanation:
adjektiv i st f verb...

Fräschare med nya färger!



--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 15 mins (2004-09-23 10:30:44 GMT)
--------------------------------------------------

allt:
mer liv - livligare
mer fart - fartigare
mer krydda - kryddigare

Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cologne
1 hr
  -> Tack Jane :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search