Termindaten

Swedish translation: tider och datum, avtalade/bestämda tider/datum

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Termindaten
Swedish translation:tider och datum, avtalade/bestämda tider/datum
Entered by: Staffan Wiman

12:59 Nov 20, 2012
German to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - General / Conversation / Greetings / Letters / Tillverkning av påbyggnader på lastbilsflak
German term or phrase: Termindaten
Termindaten förekommer i en lista. Jag tror att det betyder uppgifter om tider för olika typer av åtgärder. Jag tycker ordet Termin är svårt att få till svenska. Vi använder väl bara "tider" och "datum"?

Staffan
Staffan Wiman
Sweden
tider och datum
Explanation:
eller möjligtvis "föreskrivna tider och datum" för att understryka vikten av att dessa åtgärder ska utföras.
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
Tack för hjälpen från dig och andra som svarat!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tider och datum
Erik Hansson
3Mötesuppgifter
Cecilia Richter Ekholm


Discussion entries: 8





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tider och datum


Explanation:
eller möjligtvis "föreskrivna tider och datum" för att understryka vikten av att dessa åtgärder ska utföras.

Erik Hansson
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tack för hjälpen från dig och andra som svarat!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Mötesuppgifter


Explanation:
Se diskussion:)

Cecilia Richter Ekholm
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 10




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search