fremdenpolizeiliche Behörden und Ausländerberatungsstellen

Swedish translation: Gränspolisen och ...

10:46 Jan 27, 2011
German to Swedish translations [PRO]
Government / Politics
German term or phrase: fremdenpolizeiliche Behörden und Ausländerberatungsstellen
Arbetsplatser/Myndigheter.

Utlänningspolismyndigheter och rådgivning för utlänningar?
maker
Sweden
Swedish translation:Gränspolisen och ...
Explanation:
Om det är till svenska förhållanden du ska översätta är väl Gränspolisen / Migrationsverket som håller i detta. Är det bara en "allmän" text funkar väl din översättning?
Selected response from:

Vera Schoen
Sweden
Grading comment
Thank you
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3polisens utlänningsrotel och rådgivningsorgan för utlänningar
Evelin Stetter
3Gränspolisen och ...
Vera Schoen


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Gränspolisen och ...


Explanation:
Om det är till svenska förhållanden du ska översätta är väl Gränspolisen / Migrationsverket som håller i detta. Är det bara en "allmän" text funkar väl din översättning?

Vera Schoen
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Thank you

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
polisens utlänningsrotel och rådgivningsorgan för utlänningar


Explanation:
Har för mig att jag har hört uttrycket "utlänningsrotel", men jag är inte 100% säker.

Evelin Stetter
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search