Springer

Swedish translation: inhoppare

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Springer
Swedish translation:inhoppare
Entered by: Erik Hansson

08:46 Aug 11, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources / personal
German term or phrase: Springer
Typ av personal som kan genomföra många olika slags arbeten och hoppar in medan annan personal är på rast, sjukskriven osv.
På engelska lär det heta "jumper".
Erik Hansson
Germany
inhoppare
Explanation:
Inhoppare måste se upp med sin hälsa. Jobbar du som vikarie, ... Många gillar
att det rör på sig och passar bra som inhoppare på olika jobb. ...
Selected response from:

cologne
Germany
Grading comment
Tack, Jane! Just det jag letade efter!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3inhoppare
cologne
4springvikarie
Anna Hermerén


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
inhoppare


Explanation:
Inhoppare måste se upp med sin hälsa. Jobbar du som vikarie, ... Många gillar
att det rör på sig och passar bra som inhoppare på olika jobb. ...



    content.monster.se/170_sv_p1.asp - 7k
cologne
Germany
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack, Jane! Just det jag letade efter!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Holger Gremminger: men inhoppare är annat än vikarie
11 mins
  -> jovisst, det där var ett citat. inhoppare är det ord jag skulle använda här, inte vikarie

agree  Staffan Wiman: avbytare kanske
47 mins

agree  Mario Marcolin
3 days 8 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
springvikarie


Explanation:
Uttryck som ofta används inom t.ex. barn- och äldreomsorg.


    Reference: http://www.sydostran.se/045.lasso?id=1660
Anna Hermerén
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search