Klimabedingter Feuchteschutz

Swedish translation: klimatbetingade fuktskydd

15:57 Nov 26, 2013
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Law (general)
German term or phrase: Klimabedingter Feuchteschutz
Ett begrepp som används i DIN 4108
Emmelie Johansson
Sweden
Swedish translation:klimatbetingade fuktskydd
Explanation:
"Klimatbetingade" tycker jag passar bra här.

--------------------------------------------------
Note added at 1 dag1 timme (2013-11-27 16:58:43 GMT)
--------------------------------------------------

Eller "klimatbetingat fuktskydd" i singular ...
Selected response from:

Anita Hedman
Sweden
Grading comment
Klimatbetingat fuktskydd fick det bli, även om det var svårt att välja. :) Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1klimatberoende fuktskydd
larserik
4klimatkompatibelt fuktskydd
myrwad
3klimatbetingade fuktskydd
Anita Hedman


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
klimatberoende fuktskydd


Explanation:
Det borde fungera - men jag får inga googleträffar (bara för fuktskydd).

larserik
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Joakim Braun: Klimatanpassat?
2 hrs
  -> Ja, varför inte? Det ger lika många googleträffar. Verkar vara ett nytt fenomen.

agree  Mario Marcolin
1 day 3 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
klimatkompatibelt fuktskydd


Explanation:
'Kompatibelt' är ju modeordet idag, passar kanske här också?


    Reference: http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2009_2014/documents/r...
myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 6

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
klimatbetingade fuktskydd


Explanation:
"Klimatbetingade" tycker jag passar bra här.

--------------------------------------------------
Note added at 1 dag1 timme (2013-11-27 16:58:43 GMT)
--------------------------------------------------

Eller "klimatbetingat fuktskydd" i singular ...

Anita Hedman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Klimatbetingat fuktskydd fick det bli, även om det var svårt att välja. :) Tack för hjälpen!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search