Sondervermögen

Swedish translation: (offentliga myndigheters) tillgångar för särskilt ändmål

17:38 Oct 2, 2013
German to Swedish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright / designer och foton
German term or phrase: Sondervermögen
Erfüllungsort und Gerichtsstand für alle Streitigkeiten aus und im Zusammenhang mit diesem Vertrag ist bei Verträgen mit Kaufleuten, juristischen Personen des öffentlichen Rechts oder öffentlich-rechtlichen Sondervermögen Dresden.

Är en del av slutbestämmelserna i ett avtal.
Någon som vet vad som menas med öffentlich-rechtlichen -Sondervermögen?
Emmelie Johansson
Sweden
Swedish translation:(offentliga myndigheters) tillgångar för särskilt ändmål
Explanation:
Gissning utifrån Ty-Sv Affärslexikon som ger:
Sondervermögen = tillgångar för särskilt ändamål.
Ville egentligen framför allt peka på vad LEO ger för förslag på "öffentlich-rechtliche.." (som du möjligen kan ha användning av) på sidan:
http://dict.leo.org/#/search=öffentlich-rechtlichen&searchLo...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2013-10-02 21:43:41 GMT)
--------------------------------------------------

Alltså de engelska förslag de ger. LEO har inte svenska.
Selected response from:

Paula Nilsson
Sweden
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2offentligrättsliga specialfonder
larserik
2(offentliga myndigheters) tillgångar för särskilt ändmål
Paula Nilsson


  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
(offentliga myndigheters) tillgångar för särskilt ändmål


Explanation:
Gissning utifrån Ty-Sv Affärslexikon som ger:
Sondervermögen = tillgångar för särskilt ändamål.
Ville egentligen framför allt peka på vad LEO ger för förslag på "öffentlich-rechtliche.." (som du möjligen kan ha användning av) på sidan:
http://dict.leo.org/#/search=öffentlich-rechtlichen&searchLo...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2013-10-02 21:43:41 GMT)
--------------------------------------------------

Alltså de engelska förslag de ger. LEO har inte svenska.

Paula Nilsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 3

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
offentligrättsliga specialfonder


Explanation:
Mitt förslag är ett försök till översättning av det som erbjuds av Linguee.com (tyska till engelska)
http://www.linguee.com/english-german?query=ffentlich-recht...


larserik
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search