Lochkrone

Swedish translation: hålkrona

07:11 Nov 14, 2007
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.) / hålslagning
German term or phrase: Lochkrone
Det handlar om hålslagning i foliematerial (påstillverkning). I detta fall rör det sig om stansning av ett hål som sedan blir ett bärhandtag.
Erik Hansson
Germany
Swedish translation:hålkrona
Explanation:
Ordet finns men ger bara enstaka träffar. Hålstans finns ju också men är kanske hela maskinen.
Håljärn är ju något annat.
Kanske för enkelt att gissa på det här viset...
Selected response from:

Staffan Wiman
Sweden
Grading comment
Hålstans duger bra. Det kan visserligen även vara hela maskinen, som du skriver, men framgår ofta av sammanhanget. Vi har ju samma något otydliga situation med fräs (maskin) / fräs (fräsverktyg).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2hålkrona
Staffan Wiman
1hålförstärkning
Sven Petersson


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
hålkrona


Explanation:
Ordet finns men ger bara enstaka träffar. Hålstans finns ju också men är kanske hela maskinen.
Håljärn är ju något annat.
Kanske för enkelt att gissa på det här viset...

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Hålstans duger bra. Det kan visserligen även vara hela maskinen, som du skriver, men framgår ofta av sammanhanget. Vi har ju samma något otydliga situation med fräs (maskin) / fräs (fräsverktyg).

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
hålförstärkning


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 23




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search