Klemmenkasten

Swedish translation: Anslutningslåda

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Klemmenkasten
Swedish translation:Anslutningslåda
Entered by: Åsa Valley

09:27 Apr 13, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Klemmenkasten
Del av en maskin
Åsa Valley
Sweden
Anslutningslåda
Explanation:
.. är vad jag har försökt med (med stöd av Engström). Ernst har terminal box som översättning till engelska.
Selected response from:

Hans Näslund
Sweden
Grading comment
Tackar!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kopplingsbox
Mats Wiman
5kopplingslåda
myrwad
3 +2Anslutningslåda
Hans Näslund


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Anslutningslåda


Explanation:
.. är vad jag har försökt med (med stöd av Engström). Ernst har terminal box som översättning till engelska.

Hans Näslund
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tackar!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Hansson: Låter rimligt. Kan även vara ett skåp (finns det kanske en bild?)
20 mins

agree  Lena Samuelsson: Ja, eller uttagslåda
23 mins

40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kopplingsbox


Explanation:
;-)

Mats Wiman
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 155

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt (X): kopplingsbox e bra, men även låda, kanske båda?
1 hr

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kopplingslåda


Explanation:
Vedertaget i branschen. Se t ex www.rittal.se/produkter/smålådor.

Jag är medveten om Reinos agree på Mats förslag, men det verkar vara en aning svävande.

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 826




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search