AK

Swedish translation: Yttre fotknöl

13:01 Sep 11, 2019
German to Swedish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
German term or phrase: AK
"AK ohne Druckschmerz" från läkarutlåtande gällande ortopedisk undersökning av fot/underben.
LTN537
Swedish translation:Yttre fotknöl
Explanation:
Aussenknöchel kan också vara en möjlighet
Selected response from:

Cecilia Richter Ekholm
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2Yttre fotknöl
Cecilia Richter Ekholm
1extraben
Cecilia Richter Ekholm


  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
extraben


Explanation:
Bara ett förslag, akzessorische Knochen passar kanske med kontexten

Example sentence(s):
  • "Ett av extrabenen i foten är os trigonum, som förekommer hos ungefär tio procent av befolkningen"

    https://de.wikipedia.org/wiki/Akzessorischer_Knochen
Cecilia Richter Ekholm
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 14
Notes to answerer
Asker: Jag är tveksam till att "extraben" är det som avses i detta fall, men tack så mycket för förslaget!


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Yttre fotknöl


Explanation:
Aussenknöchel kan också vara en möjlighet


    https://www.proz.com/kudoz/german-to-english/medical-general/2520427-ak.html
Cecilia Richter Ekholm
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 14
Notes to answerer
Asker: Det verkar däremot fullt rimligt. Tack för hjälpen!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search