Kamin

Swedish translation: Stående text

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Kamin
Swedish translation:Stående text
Entered by: Eva Gustavsson

19:09 Nov 20, 2006
German to Swedish translations [PRO]
Other / skrifttyp
German term or phrase: Kamin
s
å

h
ä
r

Vad heter det på svenska?
Eva Gustavsson
Stående text
Explanation:
På Dymos sida pratar man om "liggande" och "stående" text. Där är det ju också fråga om märkning!
Selected response from:

Jan Heino
Germany
Grading comment
Tack för hjälpen allihopa. Jag valde stående text.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4vertikal (ut)skrift/textorientering
Jan Sundström
4lodrät text
Reino Havbrandt (X)
4skorsten
asptech
3Stående text
Jan Heino


Discussion entries: 1





  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skorsten


Explanation:
betyder det ofta, ifall du inte har mer sammanhang

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lodrät text


Explanation:
Lodrät textorientering verkar duga i Microsofts instruktionsfiler, se ref.
Du kanske får formulera om det något?


    Reference: http://office.microsoft.com/sv-se/visio/HP850523141053.aspx
Reino Havbrandt (X)
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 15

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Stående text


Explanation:
På Dymos sida pratar man om "liggande" och "stående" text. Där är det ju också fråga om märkning!


    global.dymo.com/svSE/Solutions/Skyltning.html - 13k
Jan Heino
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack för hjälpen allihopa. Jag valde stående text.

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vertikal (ut)skrift/textorientering


Explanation:
Dymo och även företagen Brother och Partex använder termen vertikal utskrift:

http://www.brother.se/se/se/products/pdf/Brother_PT2480_4pg_...


    Reference: http://global.dymo.com/svSE/Products/RhinoPRO_5000.html
    Reference: http://213.180.94.102/admin/info/produktblad/SWE_SP2000_2006...
Jan Sundström
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search