Bonität

Swedish translation: betalningsförmåga/kreditvärdighet

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Bonität
Swedish translation:betalningsförmåga/kreditvärdighet
Entered by: cologne

07:58 Sep 27, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Other
German term or phrase: Bonität
xxx kan ej lämna upplysningar om en säljares Bonität,
cologne
Germany
betalningsförmåga
Explanation:
eller kreditvärdighet
Selected response from:

asptech
Grading comment
Tackar!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1betalningsförmåga
asptech
3bonitet, produktionsförmåga
Eva Gustavsson


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
betalningsförmåga


Explanation:
eller kreditvärdighet

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tackar!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Hansson: kreditvärdighet brukar min kompis på ett factoring-bolag säga
1 hr

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bonitet, produktionsförmåga


Explanation:
Bonitet är ett begrepp i skogsbruket och handlar om bördighet: " Med bonitet avses enligt 14 kap 3 § FTL skogsmarkens virkesproducerande
förmåga" citat från Skatteverket.

Om det här gäller säljarens, inte köparens bonitet, kan det vara produktionsförmåga? Dvs förmågan att tillverka och leverera tillräckliga mängder? Vad är det för slags säljare?

Eva Gustavsson
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search