navigationstauglich

Swedish translation: tillräckliga för navigation

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:navigationstauglich
Swedish translation:tillräckliga för navigation
Entered by: Staffan Wiman

15:54 Dec 7, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other / Navigationsutrustning
German term or phrase: navigationstauglich
Navigationstaugliche Daten
Alla försök att hitta navigationsduglig etc. ger noll träffar.
Staffan Wiman
Sweden
tillräckliga för navigation
Explanation:
data tillräckliga för navigation
eller
data avsedda för navigation

Handlar det kanske om ett navigationssystem för bil? Lite mer kontext är aldrig fel.
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
Tack för hjälpen!
Jag fick aldrig uppdraget som jag felaktigt börjat på, så jag vet inte mer om kontexten.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4segelbar
BedaB
3tillräckliga för navigation
Erik Hansson


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
segelbar


Explanation:
i navigerbart skick

BedaB

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tillräckliga för navigation


Explanation:
data tillräckliga för navigation
eller
data avsedda för navigation

Handlar det kanske om ett navigationssystem för bil? Lite mer kontext är aldrig fel.

Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 56
Grading comment
Tack för hjälpen!
Jag fick aldrig uppdraget som jag felaktigt börjat på, så jag vet inte mer om kontexten.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search