abgestimmt

Swedish translation: listan stämdes av

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:abgestimmt
Swedish translation:listan stämdes av
Entered by: Staffan Wiman

14:33 Jan 25, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Other
German term or phrase: abgestimmt
Fortfarande sammanträdesprotokollet:
Die vorgeschlagene Liste wurde diskutiert und abgestimmt.
Röstades det, eller stämdes listan av, kontrollerades, gicks igenom. Ytterligar ett exempel:
Protokollarisch abgestimmt ist: der Wechsel defekter Räder.
Protokollfördes det ?
Staffan Wiman
Sweden
listan stämdes av
Explanation:
w√ľrde im dt. "dar√ľber abgestimmt" hei√üen wenn r√∂stades gemeint w√§re
Selected response from:

Horst2
Grading comment
Tack för hjälpen!
Det var så jag översatte det spontant, men jag blev osäker när jag började slå i lexikon. Ett inte helt ovanligt förlopp.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5godkänd
asptech
3 +2listan stämdes av
Horst2


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
listan stämdes av


Explanation:
w√ľrde im dt. "dar√ľber abgestimmt" hei√üen wenn r√∂stades gemeint w√§re

Horst2
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack för hjälpen!
Det var så jag översatte det spontant, men jag blev osäker när jag började slå i lexikon. Ett inte helt ovanligt förlopp.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cologne
1 hr

agree  Mario Marcolin
16 hrs

49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
godkänd


Explanation:
godkännandet av bytet av defekta hjul togs till protokollet

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search