gekuppelt und ungekuppelt

Swedish translation: kopplad och ej kopplad

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:gekuppelt und ungekuppelt
Swedish translation:kopplad och ej kopplad
Entered by: Holger Gremminger

15:04 Jul 10, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Printing & Publishing
German term or phrase: gekuppelt und ungekuppelt
Not-Aus (gekuppelt und ungekuppelt)
Dient als übergeordneter Sicher-Halt zum sofortigen Stop aller Sektionen im Notfall, ohne dass der Hauptschalter ausgestellt oder die Spannung abgeschaltet wird.
Holger Gremminger
kopplad och ej kopplad
Explanation:
... tycker jag låter lite "finare" ;-)
Selected response from:

LindaMcM
Grading comment
Detsamma hittade jag senare i en mjukvaru översättning! Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kopplad och ej kopplad
LindaMcM
3hopkopplat och icke hopkopplat
myrwad


  

Answers


13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hopkopplat och icke hopkopplat


Explanation:
Det verkar som om anläggningen har nödstopp i flera nivåer, där vissa nödstoppsknappar bryter enbart lokalt (icke hopkopplat) och andra bryter hela anläggningen (hopkopplat). Dock måste man veta mer för en exakt översättning.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 15

1 day 5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kopplad och ej kopplad


Explanation:
... tycker jag låter lite "finare" ;-)

LindaMcM
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Detsamma hittade jag senare i en mjukvaru översättning! Tack!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search