Lichtschrankengabel

Swedish translation: Läsgaffel

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Lichtschrankengabel
Swedish translation:Läsgaffel
Entered by: joern

08:49 Sep 16, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing
German term or phrase: Lichtschrankengabel
Etikettskrivare
joern
Läsgaffel
Explanation:
...har jag översatt "andra hållet" till Gabellichtschranke/Lichtschrankengabel.

Det finns en hel del relevanta träffar, t.ex.
http://www.martinssonelektronik.se/display/d984/d984.htm#8
Selected response from:

Antje Harder
Sweden
Grading comment
Tusen tack för hjälpen! Termen gav ju oxå en hel del träffar på Internet!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gaffelfotocell
myrwad
4Läsgaffel
Antje Harder
4ljusridågaffel
Reino Havbrandt (X)


Discussion entries: 1





  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ljusridågaffel


Explanation:
k

Reino Havbrandt (X)
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 27

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gaffelfotocell


Explanation:
Googlar man på Lichtschrankengabel, får man inga träffar. Googlar man däremot på Lichtschranke+Gabel, får man 698 träffar. Gaffelfotocell finns hos bl a Miltronic, se ref


    mtron.spprod.com/country/ 3/jsp/productlist.jsp?categoryid=136
myrwad
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lena Samuelsson: Ja, eller se bild på http://mtron.spprod.com/country/3/jsp/product.jsp?productid=...
1 hr
  -> Tack!

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Läsgaffel


Explanation:
...har jag översatt "andra hållet" till Gabellichtschranke/Lichtschrankengabel.

Det finns en hel del relevanta träffar, t.ex.
http://www.martinssonelektronik.se/display/d984/d984.htm#8

Antje Harder
Sweden
Native speaker of: German
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tusen tack för hjälpen! Termen gav ju oxå en hel del träffar på Internet!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search