sprachmuster

Swedish translation: röstprov

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:sprachmuster
Swedish translation:röstprov
Entered by: tauvon

09:51 Jan 16, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / Telecomm
German term or phrase: sprachmuster
DECT-telefon - inspelning av tre kommandon för röststyrning:Der Benutzer muss für die Aufnahme komplettalle drei Sprachmuster in der angegebenen Reihenfolge sprechen.
Vilken är facktermen - jag förstår vad som menas, men det heter säkert något specifikt som jag inte kan hitta...
tauvon
Sweden
röstprov
Explanation:
Kan det vara så enkelt?
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Det låter bra, bättre än mönster faktiskt, även om det är mer exakt översatt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2röstmönster
Erik Hansson
3 +1röstprov
Klas Törnquist


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
röstmönster


Explanation:
Begreppet hittade jag visserligen i ett annat sammanhang (övervakningsteknik), men det kanske går bra här också?


    Reference: http://www.hammaz.com/news/swe/echelon.php
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2676

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marianne Ljung
2 mins
  -> Tack!

agree  Holger Gremminger
52 mins
  -> Tack!

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
röstprov


Explanation:
Kan det vara så enkelt?

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1390
Grading comment
Det låter bra, bättre än mönster faktiskt, även om det är mer exakt översatt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt (X): Röstmönster verkart lite långsökt.
10 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search