Referenzdorn

Swedish translation: referensdorn

08:56 Dec 1, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / automobil
German term or phrase: Referenzdorn
Motor in Drehrichtung drehen bis Referenzdorn hörbar einrastet.
Ingrid Simko
Swedish translation:referensdorn
Explanation:
kan var inställning av utgångsläget för en mekanisk motordriven konstruktion
Selected response from:

Reino Havbrandt (X)
Sweden
Grading comment
Vet inte om detta var den bästa termen, men svaret kom innan deadline, till skillnad från övriga, så jag använde mig av den.

Tack alla för hjälpen.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4inställningstapp
Klas Törnquist
2referensstift
joern
2referensdorn
Reino Havbrandt (X)


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
referensdorn


Explanation:
kan var inställning av utgångsläget för en mekanisk motordriven konstruktion

Reino Havbrandt (X)
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 2562
Grading comment
Vet inte om detta var den bästa termen, men svaret kom innan deadline, till skillnad från övriga, så jag använde mig av den.

Tack alla för hjälpen.

23 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
referensstift


Explanation:
Jag tror dock att det borde finnas en bättre benämning för detta begrepp.


    www.isk.kth.se/kursinfo/mekatronik/komponentkurs/mkompsvr0308.doc - svenska
joern
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 119

1 day 23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inställningstapp


Explanation:
...t ex vid inställning av tändläge, ventiltider etc

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-03 08:39:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Används för att ställa vevaxeln i ett definierat läge.


    Motormanualer
Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1390




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search