geschätzten

Swedish translation: högskattat, uppskattat, välkomnade

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:geschätzten
Swedish translation:högskattat, uppskattat, välkomnade
Entered by: Reino Havbrandt (X)

14:43 Jan 13, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: geschätzten
Wir sichern Ihnen eine partnerschaftliche Auftragsabwicklung, sowie eine termin- und qualitätsgerechte Ausführung Ihres eventuellen geschätzten# Auftrages dem Stand der Technik entsprechend zu.

Vi försäkrar att vi utför uppdraget som samarbetspartner, samt att vi levererar rätt kvalitet på rätt tid av det eventuellt uppskattade# uppdraget enligt teknikens nuvarande nivå.
Reino Havbrandt (X)
Sweden
högskattat, uppskattat, välkomnade
Explanation:
men fungerar inte i föreslagen form eftersom betydelsen blir annars.
Alternativ: ...av er eventuella, uppskattade uppdrag.
Selected response from:

Horst2
Grading comment
Tack även till asptech!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5värderade
asptech
4högskattat, uppskattat, välkomnade
Horst2


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
högskattat, uppskattat, välkomnade


Explanation:
men fungerar inte i föreslagen form eftersom betydelsen blir annars.
Alternativ: ...av er eventuella, uppskattade uppdrag.

Horst2
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 192
Grading comment
Tack även till asptech!

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
värderade


Explanation:
"Er eventuella värderade order" - i Tyskland uttrycker man sig fortfarande en aning svassande, ungefär som i Sverige före kriget

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1152




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search