Tänzer arm (eng. dancing arm)

Swedish translation: Reglerarm

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Tänzerarm
Swedish translation:Reglerarm

09:19 Apr 29, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Textiles / Clothing / Fashion / Textil
German term or phrase: Tänzer arm (eng. dancing arm)
Någon typ av regleringsarm som "dansar" över en rulle
med garn.
Bengt Sandström
Sweden
reglerarm
Explanation:
Har översatt detta tidigare i år men tyvärr tappat bort referensen.
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Tack - "Dansarm" förekommer ingenstans mer än i samband med
vanlig dans på Google.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5dansarm
asptech
4vipparm
Erik Hansson
4reglerarm
Klas Törnquist


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
dansarm


Explanation:
har till uppgift att hålla t.ex. garnet sträckt med en konstant dragkraft

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reglerarm


Explanation:
Har översatt detta tidigare i år men tyvärr tappat bort referensen.

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 6
Grading comment
Tack - "Dansarm" förekommer ingenstans mer än i samband med
vanlig dans på Google.

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vipparm


Explanation:
vipparm
eller
reglerarm

Har jag sett i diverse dokumentationer under årens lopp. Oftast en arm som sträcker den genomlöpande garntråden, löper fram och tillbaka så att tråden blir jämnt fördelad.


    Egen erf
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 20




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search