Clubatmosphäre

Swedish translation: klubbkänsla, klubbatmosfär, klubbstämning

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Clubatmosphäre
Swedish translation:klubbkänsla, klubbatmosfär, klubbstämning
Entered by: Staffan Wiman

10:00 Apr 19, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Tourism & Travel
German term or phrase: Clubatmosphäre
Urlaub m Clubatmosphäre
Semester m klubbstämning låter inget vidare.
Finns det bättre förslag?
Det är en annons om en campingplats.
Staffan Wiman
Sweden
klubbkänsla
Explanation:
är ett annat förslag.
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
Tack för hjälpen båda två!
Det fick bli klubbkänsla. Jag hade själv skrivit klubbatmosfär eller klubbstämning tidigare.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3klubbkänsla
Erik Hansson
5klubbatmosfär
Mats Wiman


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Clubatmosphäre
klubbatmosfär


Explanation:
Semester med klubbatmosfär (alluderar troligen på Club Méditerranée, där mycket 'händer och fötter')

Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 14

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
Clubatmosphäre
klubbkänsla


Explanation:
är ett annat förslag.

Erik Hansson
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Tack för hjälpen båda två!
Det fick bli klubbkänsla. Jag hade själv skrivit klubbatmosfär eller klubbstämning tidigare.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cologne
1 hr
  -> Tack, Jane!

agree  Renassans LS
2 hrs
  -> Tack, Jonas!

agree  Lena Samuelsson
3 hrs
  -> Tack, Lena!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search