Zenzi

Swedish translation: servitris i traditionell dirndl och blond peruk med flätor

10:25 Mar 2, 2012
German to Swedish translations [Non-PRO]
Tourism & Travel
German term or phrase: Zenzi
Hier schleppt die Zenzi randwolle Maßkrüge..
Med vad kan man översätta Zenzi?
Texten är lättsam, så om någon känner till ett mer informellt ord på svenska är jag tacksam för det också.
HannaLS (X)
Swedish translation:servitris i traditionell dirndl och blond peruk med flätor
Explanation:
Du får väl förklara det här också eller bara säga, servitriser i traditionell klädsel eller något liknande
Selected response from:

Lena Samuelsson
Sweden
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2servitris i traditionell dirndl och blond peruk med flätor
Lena Samuelsson
4Zenzi
Svanja Schallehn


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Zenzi


Explanation:
Det är nog ett flicknamn.


    Reference: http://www.vorname.com/name,Zenzi.html
Svanja Schallehn
Sweden
Native speaker of: German

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
servitris i traditionell dirndl och blond peruk med flätor


Explanation:
Du får väl förklara det här också eller bara säga, servitriser i traditionell klädsel eller något liknande

Lena Samuelsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
11 mins
  -> Tack. Sven!

agree  Vera Schoen
4 hrs
  -> Tack. Vera!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search