klicken

Swedish translation: göra ett virtuellt besök

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:klicken
Swedish translation:göra ett virtuellt besök
Entered by: cologne

18:46 Feb 27, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Tourism & Travel
German term or phrase: klicken
Unsere Wintergäste klicken sich in das Appartementhaus mitten im Skiparadies.
Det är en hemsida men 'klickar in sig' later fel, eller?
cologne
Germany
göra ett virtuellt besök
Explanation:
kan man kanske också säga.

Våra vintergäster kan göra ett virtuellt besök ... osv. Klicka + riktning är en svår kombination, för ofta handlar det om att klicka på en viss knapp, symbol, ikon osv. och därefter öpnas nästa fönster.
Att klicka in sig eller klicka sig framåt låter lite märkligt.
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3göra ett virtuellt besök
Erik Hansson
3se nedan
Lena Samuelsson


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
se nedan


Explanation:
Du kanske kan säga "vår vintergäster kan besöka våningshotellet mitt i skidparadiset genom att klicka in sig på vår hemsida".

Lena Samuelsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 24

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
göra ett virtuellt besök


Explanation:
kan man kanske också säga.

Våra vintergäster kan göra ett virtuellt besök ... osv. Klicka + riktning är en svår kombination, för ofta handlar det om att klicka på en viss knapp, symbol, ikon osv. och därefter öpnas nästa fönster.
Att klicka in sig eller klicka sig framåt låter lite märkligt.

Erik Hansson
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 20




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search