Routenplaner

Swedish translation: ruttplanerare, färdplanerare, reseplanerare

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Routenplaner
Swedish translation:ruttplanerare, färdplanerare, reseplanerare
Entered by: Staffan Wiman

16:58 Mar 17, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Tourism & Travel / Webbkartor ?
German term or phrase: Routenplaner
Online-Routenplaner
Kartor på nätet, där man - om man har tillräckligt bra uppkoppling - kan få se kartor med planering av bästa väg etc.
Eller heter det bara webbkartor på svenska ?
Staffan Wiman
Sweden
ruttplanerare
Explanation:
Verkar vara detsamma på svenska...
Selected response from:

Valeska Maier-Wörz
Grading comment
Tack för hjällpen.
Reseplanerare verkar vara mest för kollektivtrafik, de andra onlinevägbeskrivningar för bilister.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3ruttplanerare
Valeska Maier-Wörz
4reseplanerare
Erik Hansson


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
ruttplanerare


Explanation:
Verkar vara detsamma på svenska...

Valeska Maier-Wörz
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack för hjällpen.
Reseplanerare verkar vara mest för kollektivtrafik, de andra onlinevägbeskrivningar för bilister.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth Tauvon
27 mins

agree  Lena Samuelsson
4 hrs

agree  cologne
14 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reseplanerare


Explanation:
kan man också säga.
Används även inom kollektivtrafiken, om man ska åka från A till B och inte vet vilken buss/vilket tåg/flyg osv. som är lämpligt.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs 25 mins (2005-03-18 13:24:56 GMT)
--------------------------------------------------

Färdplanerare är ett annat förslag. Du får googla runt lite på dessa begrepp.


    Reference: http://www.forslerostjerna.se/cm3a/default.asp?id=15
Erik Hansson
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 20




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search