Durchgängige Kabinen

Swedish translation: genomgångshytter, hytter med två dörrar

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Durchgängige Kabinen
Swedish translation:genomgångshytter, hytter med två dörrar
Entered by: Staffan Wiman

20:25 Mar 20, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Tourism & Travel / Sanitetsbyggnad
German term or phrase: Durchgängige Kabinen
Sanitetsutrymmen på en campingplats.
Förstår egentligen inte alls. Är det toiletter, omklädningsrum eller vad?
Även gissningar mottages tacksamt!
Staffan Wiman
Sweden
genomgångskabiner
Explanation:
vilka slags kabiner det handlar om hoppas jag din kontext kan berätta om
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen! Det verkar ju vara en standardvariant och inte så mycket att skryta om, men om man vill göra reklam så...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2kabiner med två dörrar
Erik Hansson
5genomgångskabiner
Mats Wiman


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
durchgängige Kabinen
genomgångskabiner


Explanation:
vilka slags kabiner det handlar om hoppas jag din kontext kan berätta om

Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 14
Grading comment
Tack för hjälpen! Det verkar ju vara en standardvariant och inte så mycket att skryta om, men om man vill göra reklam så...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Lena Samuelsson: I så fall genomgångshytt
17 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Durchgängige Kabinen
kabiner med två dörrar


Explanation:
är ett annat förslag.
Jag har stött på omklädingsrum som har en ingångs- och en utgångsdörr. Själva kabinen står mellan två zoner - på ena sidan är "utezonen", dvs. där besökarna kommer in utifrån och där uteskor får användas. Efter att man bytt om går man in i den "inre zonen" där endast badsandaler (eller barfota) är tillåtna. Innezonen innehåller ofta låsbara skåp där man kan lägga in dina uteskor, dvs. kabinen är ledig och kan användas av nästa besökare.

Vissa kabiner har smarta attiraljer som innebär att de båda dörrarna är mekaniskt sammankopplade med en stång el.dyl. Om du låser den ena dörren låses den andra samtidigt, och givetvis gäller samma princip när du har bytt om och går in i innezonen.

Låter detta rimligt?? Tror inte det rör sig om toalett eller dusch.

Erik Hansson
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cologne: javisst, dom förekommer ofta här i Tyskland
1 hr
  -> Tack, Jane!

agree  Lena Samuelsson: Det låter som det rör sig om en omklädningshytt med två dörrar, såsom Erik beskriver. Det är myckett vanligt Jag har faktiskt aldrig varit med om något annat på allmänna simhallar. Men säg "hytt" för guds skull och inte kabin.
6 hrs
  -> Tack, Lena! Ja, hytt är bättre än kabin.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search