Scriptvorlage

Turkish translation: sinopsis (senaryo taslağı)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Scriptvorlage
Turkish translation:sinopsis (senaryo taslağı)
Entered by: Gülter Beissel

09:25 Apr 11, 2007
German to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama
German term or phrase: Scriptvorlage
Senaryonun başlığı.
Gülter Beissel
Germany
sinopsis (senaryo taslağı)
Explanation:
"Scriptvorlage" dendiğine göre burada söz edilen şeyin senaryonun final hâli değil de, daha üzerinde çalışılacak olan konu özeti/senaryo taslağı - yani sinopsis (="Synopse") - olduğunu düşünüyorum...

------
Profesyonel bir tanıtım filminin hazırlanması için;

* önce sinopsis yani senaryo taslağı hazırlanır.
* Buna göre çekilmesi uygun olacak planlar saptanır.
* Çekilecek planlar için uygun ekipman, süre, ve personel belirlenerek video filmin bütçesi oluşturulur.
* Ardından senaryo ve metinler hazırlanır. Sinopsis'te ana hatları ile belirtilen her şeyin filme nasıl aktarılacağı kağıda dökülür.
* Senaryo kesinleştikten sonra çekimlere başlanır.
http://www.teknoart-design.com/yardimci_hizmetler/tanitim_fi...
Selected response from:

Leyal
Grading comment
Nuray, çok teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2sinopsis (senaryo taslağı)
Leyal
4senaryo metni
Semra Maden-Balamir (X)
3tasarı(m)
Sebla Ronayne


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tasarı(m)


Explanation:
senaryonun ilk tasarım halindeki numunesi, örneği


    www.senaryo.org.tr/atolye_workshop.aspx - 29k
Sebla Ronayne
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
senaryo metni


Explanation:
Taslak halinde degil sanirim, yaniliyor muyum? Burada kastedilen daha cok senaryonun bitmis haliyle bir nüshasi, en azindan ben öyle tahmin ediyorum.

Semra Maden-Balamir (X)
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
sinopsis (senaryo taslağı)


Explanation:
"Scriptvorlage" dendiğine göre burada söz edilen şeyin senaryonun final hâli değil de, daha üzerinde çalışılacak olan konu özeti/senaryo taslağı - yani sinopsis (="Synopse") - olduğunu düşünüyorum...

------
Profesyonel bir tanıtım filminin hazırlanması için;

* önce sinopsis yani senaryo taslağı hazırlanır.
* Buna göre çekilmesi uygun olacak planlar saptanır.
* Çekilecek planlar için uygun ekipman, süre, ve personel belirlenerek video filmin bütçesi oluşturulur.
* Ardından senaryo ve metinler hazırlanır. Sinopsis'te ana hatları ile belirtilen her şeyin filme nasıl aktarılacağı kağıda dökülür.
* Senaryo kesinleştikten sonra çekimlere başlanır.
http://www.teknoart-design.com/yardimci_hizmetler/tanitim_fi...

Leyal
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Nuray, çok teşekkür ederim.
Notes to answerer
Asker: Metin senaryonun tamamını kapsıyor.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tekin Arcayurek: Bence bu çeviri doğrudur
8 hrs

agree  tontoon: bana da daha doğru geldi
9 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search